Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ölçme ve Birim Sistemleri, Fiziksel Nicelikler, Vektörler |
Ders Notu 1 |
2) |
Bir Boyutta (Doğrusal) Hareket |
Ders Notu 2 |
3) |
İki Boyutta Hareket |
Ders Notu 3 |
4) |
Newton’un Hareket Yasaları |
Ders Notu 4 |
5) |
Sürtünme Kuvveti ve Newton’un Hareket Yasaları Uygulamaları |
Ders Notu 5 |
6) |
Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları |
Ders Notu 6 |
7) |
Vize Sınavı için tüm konuların özeti ve uygulamaları |
Ders Notu 1-6 |
8) |
İş ve Kinetik Enerji |
Ders Notu 8 |
9) |
Doğrusal Momentum, İtme ve Çarpışmalar |
Ders Notu 9 |
10) |
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu |
Ders Notu 10 |
11) |
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi |
Ders Notu 11 |
12) |
Dönme Hareketi Dinamiği (Dönme Dinamiği ve Açısal Momentum) |
Ders Notu 12 |
13) |
Denge ve Kütle Merkezi |
Ders Notu 13 |
14) |
Periyodik Hareket |
Ders Notu 14 |
15) |
Final Sınavı için tüm konuların özeti ve uygulamaları |
Ders Notu 7 -14 |
16) |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Notları ders kitabından ve belirtilen kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ve öğrencilerle Blackboard üzerinden PDF olarak paylaşılmıştır.
Lecture Notes were prepared using the textbook and the other resources, and then shared with students as PDF via Blackboard.
Textbook: H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Person, İstanbul, 2016). |
Diğer Kaynaklar: |
1. R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik I: Mekanik, Mekanik Dalgalar, Termodinamik (Palme Yayıncılık, Ankara, 2016).
2. D. Halliday and R. Resnick, Fiziğin Temelleri I, (Palme Yayıncılık, Ankara, 2014)
3. Fishbane, Gasiorowicz, Thorton, Temel Fizik I, (Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2003).
4. D. C. Giancoli, Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin Fizik, (Akademi Yayıncılık, Ankara, 2009). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
|
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
|
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|