Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ölçme ve Birim Sistemleri, Fiziksel Nicelikler, Vektörler |
Ders Notu 1 |
2) |
Bir Boyutta (Doğrusal) Hareket |
Ders Notu 2 |
3) |
İki Boyutta Hareket |
Ders Notu 3 |
4) |
Newton’un Hareket Yasaları |
Ders Notu 4 |
5) |
Sürtünme Kuvveti ve Newton’un Hareket Yasaları Uygulamaları |
Ders Notu 5 |
6) |
Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları |
Ders Notu 6 |
7) |
Vize Sınavı için tüm konuların özeti ve uygulamaları |
Ders Notu 1-6 |
8) |
İş ve Kinetik Enerji |
Ders Notu 8 |
9) |
Doğrusal Momentum, İtme ve Çarpışmalar |
Ders Notu 9 |
10) |
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu |
Ders Notu 10 |
11) |
Katı Cisimlerin Dönme Hareketi |
Ders Notu 11 |
12) |
Dönme Hareketi Dinamiği (Dönme Dinamiği ve Açısal Momentum) |
Ders Notu 12 |
13) |
Denge ve Kütle Merkezi |
Ders Notu 13 |
14) |
Periyodik Hareket |
Ders Notu 14 |
15) |
Final Sınavı için tüm konuların özeti ve uygulamaları |
Ders Notu 7 -14 |
16) |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Notları ders kitabından ve belirtilen kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ve öğrencilerle Blackboard üzerinden PDF olarak paylaşılmıştır.
Lecture Notes were prepared using the textbook and the other resources, and then shared with students as PDF via Blackboard.
Textbook: H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Person, İstanbul, 2016). |
Diğer Kaynaklar: |
1. R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik I: Mekanik, Mekanik Dalgalar, Termodinamik (Palme Yayıncılık, Ankara, 2016).
2. D. Halliday and R. Resnick, Fiziğin Temelleri I, (Palme Yayıncılık, Ankara, 2014)
3. Fishbane, Gasiorowicz, Thorton, Temel Fizik I, (Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2003).
4. D. C. Giancoli, Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin Fizik, (Akademi Yayıncılık, Ankara, 2009). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
2 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
1 |
7) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri |
|