Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ102 | ||||
Course Name: | Fizik II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EBRU GÜNİSTER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ebru Günister | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğada elektromanyetizmayla ilişkili olan olayların fizik bakış açısıyla bütüncül bir şekilde sunulması. Elektromanyetizmanın yol açtığı temel teknolojik uygulamaların bu kuram çerçevesinde anlatımı. Noktasal elektrik yükler için tanımlanmış yasaların sürekli yük dağılımlarına uygulanmasıyla sonsuz küçük katkıların toplanmasının matematik yöntemlerle nasıl hesaplanacağının öğretilmesi. Temel matematik kavramların uygulamada nasıl kullanıldığı fikrinin öğrenciye verilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Elektromanyetik kavramların temel prensip ve kuramları: Coulomb yasası, elektrik alanı, gauss yasası, elektrik potansiyeli, elektrik devreleri, manyetik alan, Manyetik alan kaynakları, Ampere yasası, Faraday yasası, maddenin manyetik özelikleri, AA devreleri, Maxwell denklemlerinin sunumudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik yükü ile elektrik alanın arasındaki farkı, elektrik yükünün nasıl korunumlu olduğunu, Coulomb ve Gauss yasalarını hangi durumlarda kullanabileceklerini bilir. 2) Elektriksel potansiyelin anlamı ve önemini bilerek, elektrik alan hesabı yapabilir. 3) Sığaçların doğasını, yük depolama kapasitesini ve dielektriklerin ne olduğunu bilir. 4) Akım, direnç ve elektromotor kuvvetini bilerek devrelerde enerji ve güç hesaplarını yapar. 5) Manyetik alan, kuvvetleri, kaynakları ve pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 6) Amper, Faraday ve Lenz yasaları ile Maxwell denklemlerinin önemini bilecek, elektromanyetik dalgalar hakkında bilgi sahibi olur. 7) Doğru akım devrelerinde ölçüm aletlerinin nasıl kullanıldığını bilip uygular. 8) Doğru akım ve alternatif akım arasındaki farkı ve transformatörün ne işe yaradığını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Yükü ve Coulomb Yasası | Ders Notu 1 |
2) | Elektrik Alanı | Ders Notu 2 |
3) | Gauss Yasası | Ders Notu 3 |
4) | Elektriksel Potansiyel | Ders Notu 4 |
5) | Sığaç (Kapasitans) ve Dielektrikler | Ders Notu 5 |
6) | Akım, Direnç ve Elektromotor Kuvveti | Ders Notu 6 |
7) | Doğru Akım Devreleri | Ders Notu 7 |
8) | Vize sınavı için genel ders | Ders Notu 7 (1-6) |
9) | Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler | Ders Notu 9 |
10) | Manyetik Alan Kaynakları | Ders Notu 10 |
11) | Elektromanyetik etkileme (indüksiyon) | Ders Notu 11 |
12) | Etkilenme (indüktans) ve etkileç (indüktör) | Ders Notu 12 |
13) | Alternatif Akım | Ders Notu 13 |
14) | Elektromanyetik Dalgalar | Ders Notu 14 |
15) | Final Sınavı için genel ders | Ders Notu 15 (7-14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği 14. Baskı - Cilt 2, Hugh D. Young - Roger Freedman, Pearson 2017, ISBN: 9786059610285 |
Diğer Kaynaklar: | Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği 14. Baskı - Cilt 2, Hugh D. Young - Roger Freedman, Pearson 2017, ISBN: 9786059610285 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. | |
2) | Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. | 1 |
3) | Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır | |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. | |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. | 1 |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. | |
7) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
8) | Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. | |
10) | Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. | |
11) | Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. | |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. | |
13) | Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. | |
14) | Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 9 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 9 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 3 | 45 | ||||
Laboratuvar | 9 | 2 | 18 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 | ||||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Rapor Teslimi | 9 | 2 | 18 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 148 |