Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR108 | ||||
Course Name: | Normal Motor Gelişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BEYZA DAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Nurten Eskiyurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders insan hayatının normal gelişim dönemleri ile bu dönemlerin özelliklerinin, çocukluk dönemi ağırlıklı olmak üzere motor gelişim temelinde anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders normal hareket ve fonksiyon gelişimi ile ilgili terminoloji ve kavramlar, gelişim teorileri, normal ve anormal hareket ve fonksiyonun gelişim, refleks ve duyu gelişimi, motor gelişim basamakları konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan hareketi ile ilgili olarak sistemlerin yapı ve işlevlerini anlayabilme 2) Vücudun sistemleri hakkında bilgi sahibi olabilme 3) Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilme 4) Primitif ve postüral refleksleri tanımlayabilme 5) Motor gelişimi etkileyen faktörleri anlayabilme 6) Anormal motor gelişim gösteren durumları değerlendirebilme 7) Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Motor gelişime giriş ve dersin içeriği | |
2) | Gelişimle ilgili temel kavramlar | |
3) | Motor gelişimi dönemleri | |
4) | Prenatal gelişim ve doğum | |
5) | Motor kontrol anatomisi | |
6) | Fetüsün gelişimi | |
7) | Fiziksel ve motor gelişim | |
8) | Kaba ve ince motor gelişim | |
9) | Primitif- postural refleksler | |
10) | Duyu ve algının gelişimi | |
11) | Fiziksel büyüme ve gelişme: Çocukluk ve adolesan dönemi | |
12) | Fiziksel büyüme ve gelişimErgenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem | |
13) | İleri erişkin dönem: Yaşlanma | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | -Paris,J., Ricardo, A., Rymond, D., and Alexa, J.(Eds) Child Growth and Development. College of the Canyons Publisment; 2018 (open education e-book) -Aral N., Baran G (Ed.) Çocuk Gelişimi. YA-PA Yayın A.Ş İstanbul 2011 -Yiğit, R (Ed.) Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Çukurova Nobel Tıp Yayınevi. 2020 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 2 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 1 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 1 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 1 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |