Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR203 | ||||
Course Name: | Klinik Bilimler I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BEYZA DAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Durmuş Turgut GÖKSOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulayacakları hastalarda karşılaşabilecekleri hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmaları, semptom ve bulguları birleştirmeleri, komplikasyonları öngörmeleri, genel tedavi yaklaşımları konusunda bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ortopedik, nörolojik, dahiliye, kalp ve göğüs hastalıkları, enfeksiyöz hastalıklar; diyabet, serebrovasküler olay, hemiplejik rehabilitasyon, enfeksiyon hastalıkları, bası yarası, baş dönmesi, vertigo rehabilitasyonu, skolyoz, kifoz ve duruş bozukluklarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli hastalıkları tanımlayabilme 2) Hastalıkların meydana getirdiği patofizyolojik bulguları tanıyabilme, değerlendirebilme ve saptayabilme 3) Kazanılan teorik bilgileri klinik ortama aktarabilme 4) Hastalıklarla ilgili rehabilitasyon programlarının geliştirilmesinde edindiği bu konulara ait teorik bilgileri hatırlayabilme 5) Klinik problemi fizyoterapiyi yönlendirecek şekilde tanımlayabilme 6) Klinik probleme uygun sorular sorabilme 7) Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diyabet | |
2) | Serebrovasküler olay | |
3) | Hemipleji rehabilitasyonu | |
4) | Osteoporoz ve rehabilitasyonu | |
5) | Kardiyak rehabilitasyon | |
6) | Enfeksiyon hastalıkları | |
7) | Çölyak hastalığı | |
8) | Sedanter yaşam | |
9) | Bası yaraları | |
10) | Baş dönmesi | |
11) | Vertigo rehabilitasyonu | |
12) | Skolyoz | |
13) | Kifoz ve duruş bozuklukları | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | -Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonu; 2017, Turgut Göksoy. -Ortopedik Rehabilitasyon; 2017, Turgut Göksoy. -Romatizmal Hastalıkların Tanı ve Tedavisi; 2002, Turgut Göksoy. - Güncel Pediatrik Rehabilitasyon; 2021, Turgut Göksoy. -Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları; 2014, Turgut Göksoy. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 1 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |