Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bobath yaklaşımına giriş |
|
2) |
Bobath yaklaşımı Temel prensipleri |
|
3) |
Bobath Yaklaşımı temel prensipleri |
|
4) |
Bobath yaklaşımı Üst ekstremite,Alt ekstremite |
|
5) |
Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri |
|
6) |
Duruş ve salınım fazı egzersizleri |
|
7) |
İyileşme dönemi egzersizleri,değerlendirme |
|
8) |
Brunnstrom yaklaşımına giriş |
|
9) |
Brunnstromda Değerlendirme yöntemleri |
|
10) |
Brunnstromda Değerlendirme yöntemleri |
|
11) |
Brunnstrom Alt ve Üst Ekstremite Eğitimi |
|
12) |
Brunnstrom Alt ve Üst Ekstremite Eğitimi
|
|
13) |
Kısıtlı Zorunlu Hareket Tedavisi |
|
14) |
Kısıtlı Zorunlu Hareket Tedavisi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu
2- Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti (3. Cilt ), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz 3- Bobath Concept Theory and Clinical Practice in Neurological Rehabilitation, Sue Raine, Linzi Meadows, Mary Lynch-Ellerington
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu
2- Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti (3. Cilt ), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz 3- Bobath Concept Theory and Clinical Practice in Neurological Rehabilitation, Sue Raine, Linzi Meadows, Mary Lynch-Ellerington
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
1 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
2 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
1 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
2 |
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
1 |
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
2 |
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
2 |
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
3 |