FTR303 Ortopedik RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR303
Course Name: Ortopedik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin ortopedik yaralnmaları ve hastalıkları tanımlayabilmesi ve ortopedik hastalıklara uygun tedavi yöntemlerini belirleyerek planlaması ve uygulamasıdır.
Dersin İçeriği: Ortopedik yaralanmalar hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında tedavi planının hazırlanması ve uygulanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaralanmalar sonucu farklı dokuların iyileşme süreçlerini tanımlar
2) Ortopedik yaralanmaları tanımlar
3) ortopedik hastalığı olan bireylere yönelik değerlendirme yöntemlerini belirleyerek tedavi planını pogramlar
4) Kanıta dayalı tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ortopedik Rehabilitasyon Giriş
2) Diz Osteoartritinde Güncel Yaklaşımlar
2) Diz Osteoartritinde Güncel Yaklaşımlar
3) Donuk Omuz
4) Faset Eklem Sendromu
5) Omuz Sıkışma Sendromu
6) Kalça Artroplasti Rehabilitasyonu
7) Lateral Epikondilit
8) Omuz İnstabilitesi ve Rehabilitasyonu
9) Patellofemoral Ağrı Sendromu
10) Rotator Cuff (Manşet) Yırtıkları
11) Skapular Diskinezi ve Rehabilitasyonu
12) Sporcularda Bel Ağrısı ve Tedavi Yaklaşımları
13) Ön Çapraz Bağ Rekonstrüksiyonu sonrası Rehabilitasyon
14) Genel tekrar ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton
2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007
3- Orthopedic Physical assessment ,Magee
Diğer Kaynaklar: 1- Orthopedic examination,Evaluation, and intervention.Mark Dutton
2- Clinical Orthopedic rehabilitation, Brotzman,2007
3- Orthopedic Physical assessment ,Magee

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 1
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 2
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 1
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 1
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132