Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR305 | ||||
Course Name: | Kineziyoloji - Biyomekani-I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doktor Öğretim Üyesi Ömer Önder | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Lokomotor sistemin normal kinezyolojik ve biyomekanik özellikleri ile patomekanikleri hakkında bilgi kazandırma (kinezyolojide temel kavramlar, dokular, denge, postür, hareket kontrolü, üst ekstremite) amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | kinezyolojide temel kavramlar dokular denge postür hareket kontrolü üst ekstremite Hareket düzlemleri eklem yapıları ve fonksiyonlarını |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kinezyolojide temel kavramları, hareket kanunları ve tanımları açıklayabilme 2) Kemik ve kıkırdak doku mekanikleri ve patomekaniklerini tanımlayabilme 3) Kas, tendon ve ligament dokusu mekanikleri ve patomekanik lerini tanımlayabilme 4) Eklem tiplerini sınıflandırabilme 5) Hareket düzlemleri, eklem yapıları ve fonksiyonlarını analiz edebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kinezyolojiye giriş, Temel biyomekanik kavramlar | |
2) | Kinetik ve kinematik ile ilişkili tanımlar, hareket düzlemleri, eklem yüzleri arasındaki temel hareketler, internal ve eksternal kuvvetler, kaldıraç sistemleri | |
3) | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokusu mekanikleri ve patomekanikleri | |
4) | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokusu mekanikleri ve patomekanikleri | |
5) | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokusu mekanikleri ve patomekanikleri | |
6) | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokusu mekanikleri ve patomekanikleri | |
7) | Kemik, kıkırdak, kas, tendon, ligament dokusu mekanikleri ve patomekanikleri | |
8) | Eklemlerin temel yapısı ve fonksiyonları | |
9) | Eklemlerin temel yapısı ve fonksiyonları | |
10) | Enerji mekanizmaları ve dönüşümleri (metabolik enerji, mekanik enerji, elastik enerji) | |
11) | Omuz Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği | |
12) | Omuz Bölgesinin mekaniği ve patomekaniği | |
13) | El bileği ve el bölgesinin mekaniği | |
14) | Genel tekrar ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005. 2. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006. 3. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005. 2. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006. 3. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 1 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 1 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 2 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |