Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR312 | ||||
Course Name: | Mesleki İngilizce II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BEYZA DAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Ana Luiza Ferreira Aydoğdu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin iletişim becerilerini ve İngilizce dil becerilerini kendi ihtisas alanlarında geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders mesleki yabancı dil becerilerini geliştirme, kelime çalışması ve grup tartışması, alanla ilgili yabancı dilde olgu ve ders sunum videoları, literatür okumaları, çeviri çalışmaları ve paragraf oluşturma konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanla ilgili kelime dağarcığını geliştirebilme 2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilme 3) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilme 4) Yabancı dilde literatür taraması yapabilme 5) Çeviri yaparken dikkat edilmesi gereken noktaları uygulayabilme 6) Uluslararası makale ve/veya yazıların anlaşılmasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme 7) Mesleki bilimsel yayınları İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çevirebilme 8) Yabancı dilde özgeçmiş hazırlayabilme ve mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrar 1 | |
2) | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrar 2 | |
3) | Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce bilgilerinin güncelleştirilerek tekrar 3 | |
4) | Kelime çalışması ve grup tartışması 1 | |
5) | Kelime çalışması ve grup tartışması 2 | |
6) | Alanla ilgili yabancı dilde olgu ve ders sunum videoları 1 | |
7) | Alanla ilgili yabancı dilde olgu ve ders sunum videoları 2 | |
8) | Literatür okumaları | |
9) | Çeviri çalışmaları İngilizce-Türkçe 1 | |
10) | Çeviri çalışmaları İngilizce-Türkçe 2 | |
11) | Çeviri çalışmaları Türkçe-İngilizce 1 | |
12) | Çeviri çalışmaları Türkçe-İngilizce 2 | |
13) | Paragraf oluşturma | |
14) | Yabancı dilde CV hazırlanması ve mülakat teknikleri, mektup ve dilekçe yazmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim elemanının notları Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | -Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015 -Medical English For Healthcare Professionals, Nobel Tıp Kitabevi, 2017 -Medikal İngilizce Metin İnceleme, Nobel Tıp Kitabevi, 2019 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 1 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 1 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 1 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |