Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR405 | ||||
Course Name: | Fizyoterapi Klinik Problem Çözme I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Meltem Çelik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Klinik problem çözme, mantık yürütme ve fizyoterapi becerilerini kullanarak fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilişkili çözüm önerilerinin tartışılmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Olgunun değerlendirilerek problemlerinin saptanması 2) Olgu ile ilgili problemleri listeleme ve gruplama 3) Bu problemlerin kısa ve uzun sürede çözümüne yönelik tedavi programını tasarlayabilme becerisini geliştirebilme 4) Grup çalışması, iş birliği, iş bölümü, ortak bakış açısı, davranış ve tutum geliştirilmesine katkıda bulunma. 5) Sunum ve iletişim becerilerini kazandırmak ve geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sportif yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
2) | Sportif yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
3) | Muskuloskeletal yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
4) | Geriatrik bir vakanın incelenmesi | |
5) | Pediatrik bir vakanın incelenmesi | |
6) | Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi | |
7) | Kognitif etkilenimi olan bir vakanın incelenmesi | |
8) | Yoğun bakım sürecinde olan bir vakanın incelenmesi | |
9) | Muskuloskeletal yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
10) | Ortopedik cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
11) | Ortopedik cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
12) | Kardiyak cerrahi geçirmiş bir vakanın incelenmesi | |
13) | Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi | |
14) | Genel tekrar ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Dört yıllık lisans eğitimi sırasında elde edilen teorik ve pratik ders notları ve kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Dört yıllık lisans eğitimi sırasında elde edilen teorik ve pratik ders notları ve kitaplar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 2 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 1 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |