Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM201 | ||||
Course Name: | Dahili Hastalıklar Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: |
HEM102 - Hemşirelik Esasları |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi ve bunları uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Sıvı-Elektrolit ve Asid- Baz Dengesizliği , Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı, Palyatif Bakım, Kardiyovasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Neoplastik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı , Metabolizma ve Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Eklem-Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,İmmünolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Yaşlılık ve Yaşlı Hasta Bakımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastalıkların fizyopatolojisini bilir. 2) Hastalıklar için risk faktörlerini bilir. 3) Kronik hastalıklardan korunmaya karşı önlem alır. 4) Hastalıkların belirti ve bulgularını ayırt eder. 5) Hastalıkları ve tedavi planını bilir. 6) Tedavi planını uygular ve hasta izlemini yapar. 7) Hemşirelik süreci doğrultusunda hastanın gereksinimlerini tanımlar. 8) Hemşirelik süreci doğrultusunda hastanın gereksinimlerini tanımlar. 9) Hemşirelik girişimlerini uygular, hasta eğitimi yapar ve sonuçlarını değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
2) | Sıvı-Elektrolit ve Asid- Baz Dengesizliği | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
3) | Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
4) | Kardiyovasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
5) | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
6) | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
7) | Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
9) | Metabolizma ve Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
10) | Neoplastik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
11) | Eklem-Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
12) | İmmünolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
13) | Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
14) | Yaşlılık ve Yaşlı Hasta Bakımı | Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 |
Ders Notları / Kitaplar: | Akdemir N, Birol L: (editörler). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2020. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Genişletilmiş Baskı, Nobel Tıp Kitapevi,2020 Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 Karadakovan A, Aslan FE: (editörler). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 4. Baskı, Akademisyen Kitabevi, 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Akdemir N, Birol L: (editörler). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2020. Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Genişletilmiş Baskı, Nobel Tıp Kitapevi,2020 Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021 Karadakovan A, Aslan FE: (editörler). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 4. Baskı, Akademisyen Kitabevi, 2022. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 2 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 3 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | 3 |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 1 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | 2 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 3 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 3 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Rapor Yazma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | ||||
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Derse Özgü Staj | 14 | 8 | 112 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 14 | 7 | 98 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Rapor Teslimi | 14 | 2 | 28 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 410 |