HEM201 Dahili Hastalıklar HemşireliğiKurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM201
Course Name: Dahili Hastalıklar Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
14
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: HEM102 - Hemşirelik Esasları
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi ve bunları uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Sıvı-Elektrolit ve Asid- Baz Dengesizliği , Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı, Palyatif Bakım, Kardiyovasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Neoplastik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı , Metabolizma ve Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Eklem-Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,İmmünolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Yaşlılık ve Yaşlı Hasta Bakımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastalıkların fizyopatolojisini bilir.
2) Hastalıklar için risk faktörlerini bilir.
3) Kronik hastalıklardan korunmaya karşı önlem alır.
4) Hastalıkların belirti ve bulgularını ayırt eder.
5) Hastalıkları ve tedavi planını bilir.
6) Tedavi planını uygular ve hasta izlemini yapar.
7) Hemşirelik süreci doğrultusunda hastanın gereksinimlerini tanımlar.
8) Hemşirelik süreci doğrultusunda hastanın gereksinimlerini tanımlar.
9) Hemşirelik girişimlerini uygular, hasta eğitimi yapar ve sonuçlarını değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
2) Sıvı-Elektrolit ve Asid- Baz Dengesizliği Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
3) Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
4) Kardiyovasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
5) Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
6) Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
7) Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
9) Metabolizma ve Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
10) Neoplastik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
11) Eklem-Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
12) İmmünolojik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
13) Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
14) Yaşlılık ve Yaşlı Hasta Bakımı Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akdemir N, Birol L: (editörler). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2020.
Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Genişletilmiş Baskı, Nobel Tıp Kitapevi,2020
Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
Karadakovan A, Aslan FE: (editörler). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 4. Baskı, Akademisyen Kitabevi, 2022.
Diğer Kaynaklar: Akdemir N, Birol L: (editörler). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Güncellenmiş 5. Baskı, Ankara, Akademisyen Kitabevi, 2020.
Enç N. İç Hastalıkları Hemşireliği Genişletilmiş Baskı, Nobel Tıp Kitapevi,2020
Çelik S, Olgun N,(Editörler). Tüm Yönleriyle İç Hastalıkları Hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.2021
Karadakovan A, Aslan FE: (editörler). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 4. Baskı, Akademisyen Kitabevi, 2022.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 2
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 3
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 2
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 3
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 3
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Rapor Yazma
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 14 7 98
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 14 2 28
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 410