HEM304 İlk Yardım ve Acil HemşireliğiKurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM304
Course Name: İlk Yardım ve Acil Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİCRAN GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Hicran GÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı ilk yardım ve acil hemşireliği ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, ana insan vücudu sistemini, tüm vücut sistemi hakkında ilk yardım hakkında ve tüm tehlikeli koşullar, triyaj, birincil değerlendirme, hastanın resüsitasyonu ve naklini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudundaki ana sistemleri bilebilme, ilk yardım ve acil bakım kavramlarını ve ilk yardım yöntemlerini uygulayabilme.
2) Hasta nakil kurallarını ve yöntemlerini açıklayabilme.
3) Triyaj yapabilme.
4) Kanama, şok, kardiyo pulmoner resüstasyon, kemik ve yumuşak doku travmaları, yanıklar, böcek sokmaları, boğulma, yabancı cisim yutma üzerine ilk yardım ve acil bakım hemşireliği girişimlerini uygulayabilme.
5) Acil bakım ile ilgili etik ve adli problemleri bilebilme ve gerekli önlemleri alabilme.
6) Sık görülen acil bakım hastalıklarının primer tanısını yapabilme.
7) Resüsitasyon başlatabilme ve yardımcı olabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel İlkyardım Bilgileri, Hasta, Yaralı Ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi Blackboard yüklü ders notları
2) Temel Yaşam Desteği Blackboard yüklü ders notları
3) Kanamalarda İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
4) Kırıklarda İlkyardım Blackboard yüklü ders notları
5) Yanık, Donma Ve Sıcak Çarpmasında İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
6) Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
7) Yaralanmalarda İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
8) Zehirlenmelerde İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
9) Göz, Kulak Ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmalarında İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
10) Yabancı Cisim Aspirasyonlarında İlkyardım ve Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
11) Boğulmalarda İlkyardım Blackboard yüklü ders notları
12) Hasta Ve Yaralı Taşıma Teknikleri Blackboard yüklü ders notları
13) Acil Bakım Blackboard yüklü ders notları
14) Dersin Değerlendirilmesi Blackboard yüklü ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güncel literatür bilgisi
Diğer Kaynaklar: - Temel ilk yardım / L. Bikem Süzen 2015
- Sheehy'nin Acil Hemşireliği İlkeleri ve Uygulaması / Doç. Dr.Latif Duran 2019
- ÇELİK, S. (2020). Acil Hemşireliği.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 1
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme.
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 2
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Laboratuvar
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114