Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ING101 | ||||
Course Name: | Temel İngilizce I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ömer Fatih BAŞHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin İngilizce dilinin temel yapısını hem metinsel hem de iletişimsel düzeyde kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kavrayış ile kendilerine verilen temel düzeyde İngilizce veriyi analiz edebilecek ve bu veriye doğru biçimde yanıt verebilecek olan öğrencilere hedef dili gerçek yaşam durumlarında kullanabilme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere temel İngilizce dilbilgisi ve becerilerini (okuma, konuşma, dinleme, yazma) kazandıracak biçimde tasarlanmıştır. Ders çeşitli dilbilgisi kuralları ve dil becerilerine yönelik etkinlikler içeren ünitelere bölünmüştür. Her hafta işlenecek ders saatleri tüm etkinliklere odaklanmaktadır. Bu odak noktaları iletişimin farklı yönleri için bir temel oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz dilinin temel yapısını kavrar. 2) Farklı zamanlarda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturur. 3) İngilizce yeni kelimeler öğrenir. 4) Temel konularda diyaloglar oluşturur. 5) Temel düzeyde okuma, anlama ve yazma becerileri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konuya İlk Giriş | Yok |
2) | Unit 1 Who are you? Grammar: - be statements - yes/no questions - information questions with be | Yok |
3) | Unit 1 Who are you? Grammar: - be statements - yes/no questions - information questions with be | Yok |
4) | Unit 2 Work/Life Balance Grammar: - articles a/an and no article - possessive adjectives | Yok |
5) | Unit 2 Work/Life Balance Grammar: - articles a/an and no article - possessive adjectives | Yok |
6) | Unit 3 Fun and Games Grammar: - simple present statements - yes/no questions - the imperative | Yok |
7) | Unit 3 Fun and Games Grammar: - simple present statements - yes/no questions - the imperative | Yok |
8) | Ara Sınavlar | Yok |
9) | Unit 4 That’s Life Grammar: - simple present information questions - frequency adverbs | Yok |
10) | Unit 4 That’s Life Grammar: - simple present information questions - frequency adverbs | Yok |
11) | Unit 5 Finding Your way Grammar: - adjectives - there is / there are | Yok |
12) | Unit 5 Finding Your way Grammar: - adjectives - there is / there are | Yok |
13) | Unit 6 Going Viral Grammar: - present progressive - present progressive vs simple present | Yok |
14) | Unit 6 Going Viral Grammar: - present progressive - present progressive vs simple present | Yok |
15) | Konu Tekrarı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Diğer Kaynaklar: | - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme. | |
2) | Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. | |
3) | Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme. | |
4) | Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme. | |
5) | Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme. | |
6) | Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme. | |
7) | Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme | |
8) | Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme. | |
9) | Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme | |
10) | Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme. | |
11) | Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme. | |
12) | Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme. | |
13) | Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme. | |
14) | Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme. | |
15) | Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme. | |
16) | Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. | |
17) | Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme. | |
18) | Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | ||||
Ödevler | 6 | 6 | 36 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 68 |