ING102 Temel İngilizce IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ING102
Course Name: Temel İngilizce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ömer Fatih Başhan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin İngilizce dilinin temel yapısını hem metinsel hem de iletişimsel düzeyde kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kavrayış ile kendilerine verilen temel düzeyde İngilizce veriyi analiz edebilecek ve bu veriye doğru biçimde yanıt verebilecek olan öğrencilere hedef dili gerçek yaşam durumlarında kullanabilme becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere temel İngilizce dilbilgisi ve becerilerini (okuma, konuşma, dinleme, yazma) kazandıracak biçimde tasarlanmıştır. Ders çeşitli dilbilgisi kuralları ve dil becerilerine yönelik etkinlikler içeren ünitelere bölünmüştür. Her hafta işlenecek ders saatleri tüm etkinliklere odaklanmaktadır. Bu odak noktaları iletişimin farklı yönleri için bir temel oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz dilinin temel yapısını kavrar.
2) Farklı zamanlarda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturur.
3) İngilizce yeni kelimeler öğrenir.
4) Temel konularda diyaloglar oluşturur.
5) Temel düzeyde okuma, anlama ve yazma becerileri kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kursa İlk Giriş Yok
2) Unit 7: Fit for Life Grammar: Can & Can’t / Adverbs of manner Yok
3) Unit 7: Fit for Life Grammar: Can & Can’t / Adverbs of manner Yok
4) Unit 8: Foodie? Grammar: Countable and uncountable nouns / This, that, these, those Yok
5) Unit 8: Foodie? Grammar: Countable and uncountable nouns / This, that, these, those Yok
6) Unit 9: Seeing the World Grammar: Verb + infinitive vs. gerund / Should, could for advice and possibility Yok
7) Unit 9: Seeing the World Grammar: Verb + infinitive vs. gerund / Should, could for advice and possibility Yok
8) Ara Sınavlar Yok
9) Unit 10: Life Stories Grammar: Simple past (affirmative statements / negative statements and questions) Yok
10) Unit 10: Life Stories Grammar: Simple past (affirmative statements / negative statements and questions) Yok
11) Unit 11: Planning Ahead Grammar: Going to / direct and indirect objects Yok
12) Unit 11: Planning Ahead Grammar: Going to / direct and indirect objects Yok
13) Unit 12: The Great Outdoors Grammar: Comparative adjectives / review of tenses Yok
14) Unit 12: The Great Outdoors Grammar: Comparative adjectives / review of tenses Yok
15) Konu Tekrarı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English
- Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling.
- Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman.
Diğer Kaynaklar: - NorthStar Reading and Writing 4 with MyLab English
- Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling.
- Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field.
2) To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others
3) To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development.
4) To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology
5) To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements.
6) Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field.
7) To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field
8) To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values.
9) Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession.
10) Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication.
11) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques.
12) To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques.
13) To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 68