| Dersin Amacı: |
Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi |
| Dersin İçeriği: |
İş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık işlerinde İSG, yasal düzenlemeler |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 2) |
İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 3) |
İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 4) |
Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 5) |
Ergonomi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 6) |
Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 7) |
Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 8) |
1. ARA SINAV HAFTASI |
|
| 9) |
Sağlık Hizmetlerinde İSG |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 10) |
Risk Analizi ve Değerlendirmesi |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 11) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 12) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 13) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 14) |
Örnek İSG Uygulamaları |
Ders notları ve diğer kaynaklar |
| 15) |
FİNAL HAFTASI |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
| 2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
| 3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
| 4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
| 5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
| 6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
| 7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
| 8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
3 |
| 9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
| 10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
| 11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
|
| 12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
|
| 13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
|
| 14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|