ISL104 Pazarlama İlkeleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ISL104
Course Name: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HAZAL YAREN YALIRSU
Dersi Veren(ler): Irmak Bakioğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin temel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlamayı ve temel kavramlarını tanımlar
1) Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2) Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevresini açıklar
3) Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olunur.
3) Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri sorgular
4) İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
4) Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejilerini ilişkilendirir
5) Pazarlama karması stratejilerini ve uygulamalarını değerlendirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve Ders Gerekliliklerinin Tanıtımı Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
2) Pazarlamanın Temel Kavramları Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
3) Pazarlama Çevresi Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
4) Tüketici Davranışları Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
5) Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
6) Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
7) Ara sınav
8) Pazarlama Karması: Yeni Ürün Stratejileri Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
9) Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
10) Pazarlama Karması: Tutundurma Stratejileri Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
11) Uygulama: Pazarlama Karması Üzerine Vaka Çalışması
12) Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
13) Pazarlamada Güncel Konular: Dijital Pazarlama, Sürdürülebilir ve Etik Pazarlama Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
Diğer Kaynaklar: Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100