İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISL209 | ||||
Course Name: | İstatistiksel Analiz | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HAZAL YAREN YALIRSU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Parmaksız | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel istatistiksel kavramlar ve yöntemleri, özel örnek ve uygulamalarla öğrenciye öğretmek, kendi alanındaki literatürü istatistiksel açıdan anlamasını ve değerlendirmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Temel istatistik kavramlar, Tanımlayıcı ölçüler, Kuramsal dağılışlar (Normal dağılım), Örneklem dağılışları, Temel araştırma yöntemleri, Temel örnekleme yöntemleri, Hipotez testleri, İlişki ölçüleri, Doğrusal regresyon analizi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygun temel istatistiksel çözümlemelere karar verir, 2) Hesaplamaları ve analizleri kendi başına yapar. 3) İstatistiksel test sonuçlarını yorumlar 4) Kendi alanındaki literatürde yer alan istatistiksel çözümlemeleri kavrar 5) Kendi alanındaki literatürde yer alan istatistiksel çözümlemeleri eleştirir. 6) Daha ileri düzeydeki istatistik dersleri için yeterli kuramsal ve uygulama temeline sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel istatistiksel kavramlar; istatistik, istatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, veri tipleri, vb. | |
2) | Tanımlayıcı istatistikler; Verilerin sınıflandırılması, ortalama ve konum ölçüleri | |
3) | Tanımlayıcı İstatistikler: Yaygınlık ölçüleri | |
4) | Değişkenler arasındaki ilişkilerin tablo ve grafiklerle incelenmesi: Çapraz tablolar, tanımlayıcı ölçülere (ortalama, standart sapma, vb.) göre tablolar, temel grafik gösterimlerin çok değişkenli uygulamaları, saçılım grafikleri, vb. | |
5) | Olasılık ve standart normal dağılım | |
6) | Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorum | |
7) | Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorum. | |
8) | Araştırma yöntemleri. Hipotez testlerine giriş:Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, güç, etki büyüklüğü, karar verme süreci | |
9) | Hipotez testleri: Parametrik tek örneklem testleri. Parametrik bağımsız iki örneklem testleri. | |
10) | Hipotez testleri: Parametrik bağımsız k örneklem testleri | |
11) | Hipotez testleri: Parametrik bağımlı iki örneklem testleri. Parametrik bağımlı k örneklem testleri. | |
12) | Parametrik olmayan hipotez testleri | |
13) | İlişki ölçüleri: Pearson korelasyon katsayısı, Spearman korelasyon katsayısı. | |
14) | Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Alpar R. Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK. Detay Yayıncılık, Ankara, 2018. Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2010. Büyüköztürk Ş, Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Pegem Yay, 2023. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 112 |