Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK302 | ||||
Course Name: | Sonlu Elemanlar Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET GÜLTEKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üye. Ahmet Gültekin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teorik ve Uygulamalı olarak, sonlu elemanlar yöntemini kullanarak yapısal analizlerin yapılmasını sağlayacak bilgi ve becerinin verilmesi |
Dersin İçeriği: | 1. Sonlu Elemanlar Dersine ve Teorisine Giriş 2. Mesh Oluşturma 3. Statik Yapısal Analiz 4. Statik Yapısal Analiz 5. Statik Yapısal Analiz-Temaslar 6. Parametrik Optimizasyon 7. Topology Optimizasyon 8. Vize 9. Yorulma Analizi 10. Termal Yapısal Analizler 11. Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) 12. Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) 13. Final Proje Uygulamaları 14. Final Proje Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sonlu Elemanlar Yöntemini kullanarak yapısal modelleme yeteneğini kazanmak. 2) Mühendislik tasarım ve analizlerinde bilgisayar yazılımları gibi modern mühendislik yöntemlerini ve bilgiye ulaşmada çağdaş yöntemleri kullanabilme becerisi. 3) Karşılaşılan yapısal problemleri analiz edebilme, prensiplere dayalı çözebilme. 4) Tasarım aşamasında analizlerde FEM kullanma yeteneği kazanmak. 5) Sonlu Elemanlar Yöntemi ile ilgili bilgisayar kullanımını geliştirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sonlu Elemanlar Dersine ve Teorisine Giriş | |
2) | Mesh Oluşturma Metodları | |
3) | Statik Yapısal Analiz | |
4) | Statik Yapısal Analiz | |
5) | Statik Yapısal Analiz | |
6) | Parametrik Optimizasyon | |
6) | Parametrik Optimizasyon | |
7) | Topology Optimizasyon | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yorulma Analizi | |
10) | Termal Yapısal Analizler | |
11) | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) | |
12) | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) | |
13) | Proje Uygulamaları | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Rapor Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Ders Notları • ANSYS Workbench Documentation • Bilimsel dergilerdeki makaleler • Bilgisayar Destekli Mühendislik Ders Notları / Prof.Dr. Mehmet Zor • Bilgisayar Destekli Tasarim ve Analiz Ders Notları / Doç.Dr. İbrahim ÇAYIROĞLU • Introduction to Finite Elements in Engineering, Tirupathi R. Chandrupatla, Ashok D. Belegundu • Textbook of Finite Element Analysis, P. Seshu |
Diğer Kaynaklar: | • Ders Notları • ANSYS Workbench Documentation • Bilimsel dergilerdeki makaleler • Bilgisayar Destekli Mühendislik Ders Notları / Prof.Dr. Mehmet Zor • Bilgisayar Destekli Tasarim ve Analiz Ders Notları / Doç.Dr. İbrahim ÇAYIROĞLU • Introduction to Finite Elements in Engineering, Tirupathi R. Chandrupatla, Ashok D. Belegundu • Textbook of Finite Element Analysis, P. Seshu |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 1 | 13 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 4 | 6 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 173 |