Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK312 | ||||
Course Name: | Staj I | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL | ||||
Dersi Veren(ler): |
GENEL GENEL |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Staj, öğrencilerin üniversite eğitimi sürecinde elde ettikleri bilgi ve becerileri, makine mühendislerinin istihdam edildikleri iş alanlarında nasıl kullanabildiklerini gözlemlemek, deneyim edinmek, çalışma ortamını tanımak ve ekip çalışması tecrübesi edinmek vb. Sektörel yetkinliklerini artıracak deneyimler edinmek amacı güder. |
Dersin İçeriği: | Üniversitede öğrenilen teorik bilgilerin iş hayatındaki pratik bilgilerle pekişmesi için staj yapılması gerekemektedir. Staj 1 bir Makine Mühendisinin çalıştığı bir ortamda yaptığı işleri Makine Mühendisliği öğrencisinin öğrenmesini sağlar. Mesleğini icra eden mühendisin yaptıklarını incelemek ve deftere not etmek öğrencinin sorumluluğudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş Hayatındaki Makine Mühendislerinin Görev ve Sorumluluklarını Öğrenme 2) Temel Mühendislik Pratiklerini Yerine Getirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Hayatındaki Makine Mühendislerinin Görev ve Sorumluluklarını Öğrenme | T.C. İSTANBUL SAĞLIK VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ UYGULAMA ESASLARI |
2) | Temel Mühendislik Pratiklerini Yerine Getirme | T.C. İSTANBUL SAĞLIK VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ UYGULAMA ESASLARI |
Ders Notları / Kitaplar: | T.C. İSTANBUL SAĞLIK VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ UYGULAMA ESASLARI |
Diğer Kaynaklar: | İSTANBUL SAĞLIK VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ STAJ UYGULAMA ESASLARI |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
Staj/Yerinde Uygulama |
Raporlama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Derse Özgü Staj | 20 | 4 | 80 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |