Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK402 | ||||
Course Name: | Bitirme Çalışması | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: |
MAK403 - Makine Projesi |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Makine Projesi dersi kapsamında yapılan tasarımı finalize etmek, çözüm üretmek veya geliştirmek ve projenin gereksinimlerini karşıladığından emin olmak için titiz testler ve analizler yapmaktır. Öğrenciler ayrıca tasarım süreci, bulgular ve sonuçları detaylandıran kapsamlı bir rapor ve sunum hazırlayacak ve sunacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Tasarımın Tamamlanması Prototip Geliştirme ve Üretim Test ve Doğrulama Sonuçların Analizi Yinelenen İyileştirme Son Dokümantasyon Sunum Hazırlığı Etik ve Çevresel Etki Analizi Proje Yönetimi ve Tamamlanması Akran Değerlendirmesi ve Eleştirisi Final Sunumu Proje Teslimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir projeyi tam anlamıyla bitirme 2) Mühendislik Simülasyon Yazılımları İle Bilgisayar Destekli Uygulamalar Yapma 3) Sunum ve Savunma Yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarımın Tamamlanması Prototip Geliştirme ve Üretim Test ve Doğrulama Sonuçların Analizi Yinelenen İyileştirme Son Dokümantasyon Sunum Hazırlığı Etik ve Çevresel Etki Analizi Proje Yönetimi ve Tamamlanması Akran Değerlendirmesi ve Eleştirisi Final Sunumu Proje Teslimi | Tez Yazım Klavuzu |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez Yazım Klavuzu |
Diğer Kaynaklar: | Tez Yazım Klavuzu |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 2 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 13 | 8 | 104 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 12 | 156 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 | ||||
Ara Juri | 1 | 3 | 3 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 270 |