Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmmünoloji Bilimine Giriş |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier.
|
2) |
İmmünoloji Bilimine Giriş |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
3) |
Antijen ve Reseptörler
|
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
4) |
Antijen ve Reseptörler |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
5) |
Doğal İmmün Sistem
|
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
6) |
Edinsel İmmün Sistem |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
7) |
Edinsel İmmün Sistem |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
8) |
Lenfosit Gelişimi |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier |
9) |
İmmün Yetersizlik ve Otoimmünite |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
10) |
İmmünitenin Klinik Yönü (aşı bilimi) |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
11) |
İmmün Farmakoterapisi |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
12) |
İmmün Farmakoterapisi |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
13) |
İmmün İşlevlerin Ölçümü |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
14) |
İmmün İşlevlerin Ölçümü |
(1) Doğan ve ark., 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier. |
Ders Notları / Kitaplar: |
(1) Doğan ve arkadaşları, 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier
(3) Abbas A.K. ve Lischtman H.A., 2007, Temel İmmünoloji, İstanbul Medikal Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: |
(1) Doğan ve arkadaşları, 2017, Lippincott İmmünoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Cellular and molecular immunology (fifth edition), Elsevier
(3) Abbas A.K. ve Lischtman H.A., 2007, Temel İmmünoloji, İstanbul Medikal Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
3 |
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
3 |
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
1 |
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
3 |
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
1 |
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1 |
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1 |
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
1 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
1 |
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
1 |
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
1 |
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
1 |
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
3 |
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
1 |