MBG403 Moleküler Klonlama Teknikleri LabKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG403
Course Name: Molecular Cloning Techniques Lab
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EBUZER KALYONCU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Moleküler Klonlama Laboratuvarı Dersin Amacı
Sentetik Biyolojiye Giriş: Sentetik biyolojinin temel kavramlarını ve çok disiplinli yapısını anlayın, ilaç keşfi, enerji üretimi ve ötesindeki küresel zorlukları çözme potansiyeline odaklanın.

Sentetik Biyolojinin Pratik Uygulaması: Biyoloji mühendisliğini basitleştiren, öğrencilerin bu teknikleri laboratuvar ortamında uygulamalarına olanak tanıyan en ileri yöntemleri öğrenin.

Laboratuvar Kılavuzunun Kullanımı: Sentetik biyolojide deneyler yürütmek için gerekli yöntemleri ve protokolleri derleyen kapsamlı bir sentetik biyoloji laboratuvarı kılavuzunu kullanma konusunda yeterlilik kazanın.

Proje Tabanlı Öğrenme: Sentetik biyoloji ilkeleriyle uyumlu, problem çözmede yaratıcılığı ve yeniliği teşvik eden, öğrenci odaklı projeler geliştirin ve yürütün.

iGEM Yarışmasına Hazırlık: Öğrencileri, BioBricks™'i anlamak ve kullanmak da dahil olmak üzere, uluslararası Genetiği Değiştirilmiş Makine (iGEM) yarışmasına katılmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatın.

Disiplinler Arası İşbirliği: Sentetik biyolojinin bütünsel bir anlayışını teşvik etmek için biyoloji, kimya, mühendislik ve hatta lise öğrencileri dahil olmak üzere farklı bilimsel geçmişlere sahip öğrenciler arasındaki işbirliğini teşvik edin.

Deney ve Veri Analizi: Sentetik biyoloji protokollerini kullanarak deneyler yapın, sonuçları analiz edin ve daha fazla bilimsel anlayış için anlamlı sonuçlar çıkarın.

Etik ve Sosyal Etkiler: Bilimsel araştırma ve uygulamalarına sorumlu bir yaklaşımı teşvik ederek sentetik biyolojinin etik, yasal ve sosyal sonuçlarını keşfedin.

Araştırma Becerilerinin Geliştirilmesi: Deneysel tasarım, veri toplama ve yorumlama da dahil olmak üzere uygulamalı laboratuvar deneyimi yoluyla araştırma becerilerini geliştirin.

Yenilik ve Yaratıcılık: Gerçek dünya sorunlarına yeni çözümler geliştirmek için sentetik biyoloji tekniklerini kullanarak öğrencileri yaratıcı ve yenilikçi düşünmeye teşvik edin.
Dersin İçeriği: 1- Giriş ve Temel Bilgiler
-Sentetik biyolojiye giriş
-Dersin hedefleri ve sonuçları
-Sentetik biyolojinin önemi ve uygulamaları
-iGEM yarışmasına ve BioBricks™'e genel bakış
2-Laboratuvar Güvenliği ve Temel Teknikler
-Laboratuvar güvenlik protokolleri
-Temel laboratuvar teknikleri (pipetleme, agar plakları, bakteri kültürü)
-Model organizma olarak Escherichia coli'ye (E. coli) giriş
3- Genler, Kromoproteinler ve Antisens RNA'lar
4- Laboratuar bölümü 1. Kimyasal solüsyonların ve agar plaklarının hazırlanması
5- Laboratuvar bölümü 2. Kromoprotein genine promoter eklenerek bakterilerin renklendirilmesi
6-Laboratuvar bölümü 3: Kromoprotein ekspresyon seviyesinin rasyonel mühendisliği
7- Laboratuvar bölümü 4. Diğer deneyler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Laboratuvar dersi sonunda öğrenciler yapabilmeli: • sentetik biyolojideki temel prensipleri anlamak; • sentetik ve merkezi deneysel protokolleri gerçekleştirmek Biyoloji; • hipotezler oluşturmak için bilimsel yöntemi kullanın, bunları test etmek ve analiz etmek için deneyler tasarlayın sonuçlar; • yöntemlerini ve sonuçlarını belgeleyin ve açıkça sunun ve sonuçlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çözeltilerin hazırlanması ve agar plakaları
2) Antibiyotikler ve gliserol stokları ile gece kültürleri
3) BioBrick™ 3A montajı ve jel analizi
4) Agaroz jel elektroforezi
5) Kompetent E. coli hücrelerinin CaCl2 kullanılarak hazırlanması
6) CaCl2-kompetent E. coli hücrelerinin transformasyonu
7) Bakteriyel yeniden çizgi oluşturma teknikleri
8) E. coli hücrelerinin lizozim ile lizizi
9) Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR)
10) Ters PCR mutajenezi
11) Koloni PCR'si
12) Gibson montajı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sentetik Biyoloji - Laboratuvar Kılavuzu
MBG 403- Moleküler klonlama laboratuvar kılavuzu

Synthetic Biology - A Lab Manual
MBG 403- Molecular cloning laboratory guide

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 3
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 3
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 3
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 3
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 3
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 3
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 3
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 3
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 1
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 3
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 1
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 3
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 30
Sunum 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 12 4 48
Sunum / Seminer 1 30 30
Rapor Teslimi 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118