MBG409 Sinir BilimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG409
Course Name: Sinir Bilimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BAHAR İNCE
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Kübra Ata
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin kapsamında, farklı model organizmalarda sinir sistemlerinin tanımlanması, nöronal ileti ve aksiyon potansiyeli mekanimalarının öğretilmesi, nörotansmitter sistemler, görme ve işitmenin moleküler temeli, davranışlar ve beyin arasındaki bağlantı, öğrenme ve hafızanın moleküler temeli, nörolojik hastalıklar ve moleküler mekanizmaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Farklı model organizmalarda nörolojik hastalıkların, güncel tedavilerin moleküler mekanizmalarının incelenmesi ile yapay beyin sistemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Nöronal ileti ve Sinirbilimde güncel konular

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı model organizmalarda sinir sistemi gelişimi hakkında bilgi sahibi olunması
2) Beyin fonksiyonlarının moleküler temelinin tanımlanabilmesi
3) Dış uyarılara karşı görme işitme duyularının gelişiminin moleküler temelinin kavranabilmesi
4) Davranış, öğrenme ve hafızanın moleküler temellerinin kavranabilmesi
5) Beyin yaşlanması, nörolojik hastalıkların moleküler temelleri hakkında bilgi sahibi olunması, model organizmalarda bu hastalıkların incelenme yöntemleri ve güncel tedavi yaklaşımlarının moleküler mekanizmalarının kavranabilmesi
6) Yapay beyin ve zeka sistemleri hakkında bilgi sahibi olunması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinirbilimde farkli model organizmalar Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
2) Sinirbilimde farkli model organizmalar Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
3) Nöron tipleri ve nöroglialar, miyelinasyon Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
4) Nöronal ileti ve Aksiyon Potansiyeli Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
5) Sinaptik Aktarım ve Nörotransmiterler Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
6) Nörotransmiter reseptörleri ve sinyal yolakları Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
7) Beyin gelisiminin moleküler mekanizmalari Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
8) Ara Sınav
9) Görmenin moleküler mekanizması Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
10) İşitme ve dengenin moleküler mekanizması Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
11) Nöral kök hücreler Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
12) Sinirbilimde güncel konular: Covid-19 ve nörolojik semptomları Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
13) Sinirbilimde güncel konular: Beyin ve bağırsak aksisi Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
14) Sinirbilimde güncel konular: İnsan Beyin Projesi (Human Brain PRoject), Neuralink Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
15) Sinirbilimde güncel konular: Model organizmalarla yapılan çalışmalar (RNAinterfreans, morfolino teknikleri ile makale analizi) Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MARk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)
16) Final Sınavı
17) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MArk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)

- Principles of Neuroscience, Fifth Edition, Eric Kandel

- Neuroscience with Neurons in Action, Fifth Edition, Dale Purves, George J. Augustine, David Fitzpatrick and William C. Hall (Nov 4, 2011)
Diğer Kaynaklar: - Neuroscience: Exploring the brain, Third Edition, MArk F. Bear, Barry W. Connors and Michael A. Paradiso. (Feb 7, 2006)

- Principles of Neuroscience, Fifth Edition, Eric Kandel

- Neuroscience with Neurons in Action, Fifth Edition, Dale Purves, George J. Augustine, David Fitzpatrick and William C. Hall (Nov 4, 2011)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 2
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 3
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 2
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 2
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 3
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 3
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 3
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 3
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 2
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 2
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 2
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 3
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 17 4 68
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 116