MEK201 Elektronik DevrelerKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEK201
Course Name: Elektronik Devreler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Lale Özyılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin diyot elemanını, diyotlarla yapılmış uygulama devrelerini ve diyotlu lojik devreleri (DTL) tanımalarını, BJT ve MOSFET elemanlarının kısaca çalışma prensiplerini öğrenerek DC analizlerini yapabilme ve transistörlü lojik devreleri (TTL) inceleme kabiliyetlerini geliştirmesi ve bu konularda deneysel beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Diyotlar, diyot uygulamaları, diyotlu lojik devreler (DTL), transistör ve MOSFET’ler, transistör ve MOSFET’lerin DC analizi ile transistör – transistör lojik devre analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diyotların çalışmasının incelenmesi
2) Diyotlu uygulama ve diyotlu lojik devrelerinin analizi
3) BJT ve MOSFET'lerin çalışmasının öğrenilmesi
4) BJT ve MOSFET'lerin DC Analizi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve diyot elemanının çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
2) Diyot uygulamaları (doğrultucular ve kırpma devreleri) Ders notları ve kaynaklar
3) Diyotlu lojik devreler (DL) ve diyotlarla yapılan lojik kapılar (DTL) Ders notları ve kaynaklar
4) Transistörün tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
5) Transistörün DC analizi Ders notları ve kaynaklar
6) Transistörün DC analizi Ders notları ve kaynaklar
7) Örnek sorular ve çözümleri
8) Ara Sınav Ders notları ve kaynaklar
9) MOSFET’in tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
10) MOSFET’in DC analizi Ders notları ve kaynaklar
11) MOSFET’in DC analizi Ders notları ve kaynaklar
12) Transistörlü lojik devreler ve transistörlerle yapılan lojik kapılar (TTL) Ders notları ve kaynaklar
13) MOSFET'li lojik devreler ve MOSFET ile yapılan lojik kapılar (MOS Lojik) Ders notları ve kaynaklar
14) Ara sınav sonrası konuları kapsayan örnek sorular ve çözümleri
15) Dönem boyunca konuları kapsayan sorular ve çözümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: 1- Donald A. Neamen, 2010, Microelectronics: Circuit Analysis And Design, Fourth Edition, The McGraw-Hill Companies, Inc., ISBN: 978–0–07–338064–3.
2- Adel S. Sedra, Kenneth C. Smith, 2004, Microelectronics Circuit, Fifth Edition, Oxford University Press, Inc., ISBN: 0-19-514252-7.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 154