Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve diyot elemanının çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
2) |
Diyot uygulamaları (doğrultucular ve kırpma devreleri) |
Ders notları ve kaynaklar |
3) |
Diyotlu lojik devreler (DL) ve diyotlarla yapılan lojik kapılar (DTL) |
Ders notları ve kaynaklar |
4) |
Transistörün tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
5) |
Transistörün DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
6) |
Transistörün DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
7) |
Örnek sorular ve çözümleri |
|
8) |
Ara Sınav |
Ders notları ve kaynaklar |
9) |
MOSFET’in tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi |
Ders notları ve kaynaklar |
10) |
MOSFET’in DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
11) |
MOSFET’in DC analizi |
Ders notları ve kaynaklar |
12) |
Transistörlü lojik devreler ve transistörlerle yapılan lojik kapılar (TTL) |
Ders notları ve kaynaklar |
13) |
MOSFET'li lojik devreler ve MOSFET ile yapılan lojik kapılar (MOS Lojik) |
Ders notları ve kaynaklar |
14) |
Ara sınav sonrası konuları kapsayan örnek sorular ve çözümleri |
|
15) |
Dönem boyunca konuları kapsayan sorular ve çözümleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |