Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEK401 | ||||
Course Name: | Mekatronik Sistem Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜRŞAT TANRIVER | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Eğitim-öğretim sürecinde edindiği bilgilerle, yeni Mekatronik sistemlerin tasarımını sağlayacak yeteneklerinin artırılması, ve alanları ile ilgili temel ilke ve kavramları bir proje çalışmasında kullanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Mekatronik sistem tasarımında kullanılan temel ilke ve kavramlar ilk üç hafta içerisinde verilir, Çalışılacak konular belirlenir ve kesinleştirilir. Çalışılacak tasarım konularına öğrenci/öğrenciler ile danışmanlar atanır. Dönem içerisinde öğrencilerin rapor ve sunum yapması sağlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mekatronik mühendisliği alanında problemi tanımlayabilme, çalışma programı hazırlayabilme, projenin teorik bilgi alt yapısını hazırlayabilme, literatür taraması yapabilme. sistemler ile ilgili temel kavramları öğrenebilme. 2) Mekatronik sistemler ile ilgili tasarım konusu seçebilme, malzeme alet ve cihaz seçebilme. 3) Bir tasarım Projesi sistem analizi yapabilme ve bütçelendirebilme. 4) Üretilen Mekatronik sistemlerin test ve denemelerini yapabilme. 5) Gerçekleştirdiği proje ile ilgili ara ve sonuç raporlarını hazırlayabilme ve uygun şekilde sunabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekatronik tasarım ilkeleri | |
2) | Proje konusu seçme, proje grupları oluşturma ve bildirme | |
3) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
5) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
6) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
7) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gelişme raporu değerlendirme | |
10) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
11) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
12) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
13) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
14) | Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Shetty, D., Kolk, R.A., Mechatronics System Design, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | The Mechathronics Handbook, 2nd Edition, Mechatronic Systems, Sensors, and Actuators: Fundamentals and Modeling, CRC Press, 2008 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 14 | 1 | 14 | ||||
Final | 14 | 1 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 112 |