Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM104 | ||||
Course Name: | Bina Bilgisi II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN YAŞAR ERDİNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Serkan Yaşar Erdinç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere mimarlık eğitiminin ilk yılında mesleği tanıtmak, tasarım kavramının, mimarlık kavramlarının önemini açıklamaktır. Ders kapsamında kullanıcı (insan) eylemleri ve mimari ilişkisi, boyut kavramı, mimari form kavramı, mekan algısı, mekanın deneyimlenmesi, organizasyonu gibi öğrencilerimizi tasarıma yönlendiren ve farkındalık yaratan kavramlar ve örnekler üzerinden işlenecektir. Öğrencilerimizin ders esnasında, tasarım yapmaları ve mevcut tasarımları araştırmaları, incelemeleri ve öğrenmeleri dersin bir diğer hedefidir. Bina bilgisi dersinin tasarım derslerine ve tüm mimarlık programı derslerine temel oluşturacak yol gösterici bir ders olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çevre kavramları - çevre verileri - doğal, sosyal ve yapma çevre bileşenleri ve etkileşimleri - çevre verilerinin tasarıma etkisi - vaziyet planı ana yerleşim kararlarının belirlenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarıma etki eden çevre bileşenlerini analiz etmek ve doğru ilişkileri kurmak. 2) Doğal çevre verilerinin mimari tasarıma etkisini kavramak. 3) Kent ve bina ölçeğinde Yapılı çevrenin mimari tasarıma etkisini kavramak. 4) Sosyal çevrenin mimari tasarıma etkisini kavramak. 5) Mimari tasarımı yapılan bir alana ait sorunları kentsel ve yapı ölçeğinde çözme becerisi geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Ders İçeriğinin Tanıtılması | Yok |
2) | Fiziksel Çevre Bileşenleri | Yok |
3) | Topoğrafya | Yok |
4) | Güneş Etkisi | Yok |
5) | Rüzgar Etkisi | Yok |
6) | İklim, Temiz Enerji ve Sürdürülebilirlik | Yok |
7) | Ses ve Akustik Bilimi | Yok |
8) | Vize | Yok |
9) | Mimarlık ve Yapılı Çevre İlişkisi (Kent Ölçeği) | Yok |
10) | Sosyal çevrenin mimari tasarıma etkisi, bina ölçeğinde yaklaşım | Yok |
11) | Öğrenci Sunumları | Yok |
12) | Öğrenci Sunumları | Yok |
13) | Öğrenci Sunumları | Yok |
14) | Teknik Gezi | Yok |
15) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | • Arcan, Enis F. ve EVCİ, Fikret, Mimari Tasarıma Yaklaşım, İstanbul: İki K Yayınevi, 1992. • Ching F. D. K., Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, İstanbul YEM, 2003 • Kuban, D. Mimarlık Kavramları, İstanbul YEM Yayınevi 2002. • Hasol, D. Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul YEM Yayınevi 2005. |
Diğer Kaynaklar: | • Arcan, Enis F. ve EVCİ, Fikret, Mimari Tasarıma Yaklaşım, İstanbul: İki K Yayınevi, 1992. • Ching F. D. K., Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, İstanbul YEM, 2003 • Kuban, D. Mimarlık Kavramları, İstanbul YEM Yayınevi 2002. • Hasol, D. Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul YEM Yayınevi 2005. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi | 2 |
2) | Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi | |
3) | Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak | 1 |
4) | Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak | 2 |
5) | Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek | 2 |
6) | Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi | |
7) | Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak | |
8) | Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama | 1 |
9) | Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 13 | 26 |
Ödevler | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |