Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY101 | ||||
Course Name: | Odyolojiye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Odyoloji alanında kullanılan tanılama araçlarının tanımları, çalışma prensiplerini ve kullanım amaçları öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Odyoloji alanında kullanılan tanılama araçlarının tanımları, çalışma prensiplerini ve kullanım amaçları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel olarak odyoloji biliminin içeriği ve ana başlıklarını tanımlayabilir. Odyologların ortak işbirliği içinde olacakları meslekler ve düzgün iletişimde bulunmanın koşullarını tartışabilir. Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla profesyonel olarak nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir. Odyolojik çalışmalarda geçerli olan etik çalışma koşullarını değerlendirir. Yurtiçinde ve yurtdışında odyoloji ile çeşitli kariyer alanlarını araştırabilir. Odyolojinin temel konularından işitme ve denge işlevlerini basit temelli olarak tanımlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Ders içeriği ve işleyiş hakkında genel bilgilendirme 2 İşitme kaybı, tanılama ve sınıflandırma 3 Saf ses odyometrisi: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 4 Maskeleme: Temel prensipler ve klinik uygulamalar I 5 Maskeleme: Temel prensipler ve klinik uygulamalar II 6 Timpanometri: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 7 Vaka Çalışması 8 Akustik refleks ölçümleri: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 9 Subjektif ileri test yöntemleri: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 10 Non-organik işitme kayıpları: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 11 Odyogram yorumlama 12 Otoakustik emisyon ölçüm yöntemi: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 13 İşitsel uyarılmış potansiyeller: Temel prensipler ve klinik uygulamalar 14 Vaka çalışmaları | TÜM YÖNLERİYLE ODYOLOJİ US AKADEMİ |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Tüm Yönleriyle ODYOLOJi, US AKADEMİ Gelfand S.A. Essentials of Audiology (3rd Edition). Thieme, 2009. Katz J. Handbook of Clinical Audiology (6th Edition). Lippincott Williams & Wilkins, 2009. Stach B.A. Clinical Audiology (2nd Edition). Delmar Cengage Learning, 2010. Sataloff R.T. & Sataloff J. Hearing Loss (4th Edition). Taylor & Francis. Herdman S.J. Vestibular Rehabilitation (3rd Edition). F. A. Davis Company, 2007. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 35 |
Ödev | 1 | % 13 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 4 | 24 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 120 |