Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY205 | ||||
Course Name: | KBB Hastalıkları I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ IRMAK UÇAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | 1 Dış kulak yolu hastalıkları 2 Kolesteatom 3 İletim tipi işitme kaybı 4 Kulak anatomisi 5 Orofarenks tümörleri 6 Larenks tümörleri 7 Larenks tümörleri 8 Tükürük bezi hastalıkları 9 İşitme kayıpları 10 Tinnitus 11 Ani işitme kaybı 12 Tonsil enfeksiyonları 13 Farenks enfeksiyonları 14 Adenoid enfeksiyonları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KBB muayene yöntemlerini ayırt edebilme 2) Kulak anatomisini tartışabilme 3) İşitme fizyolojisi ve odyolojik prensipleri açıklayabilme ve mesleki hayatında bu bilgileri uygulayabilme 4) İşitme kayıplı hastanın teşhisi konusunda tartışabilme 5) Kronik otitis medya komplikasyonlarını ve tedavisi ilişkilendirebilme 6) Baş dönmesi olan hastayı tartışabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tonsil enfeksiyonları | Yok |
1) | Dış kulak yolu hastalıkları | Yok |
2) | Kolesteatom | Yok |
3) | İletim tipi işitme kaybı | Yok |
4) | Kulak anatomisi | Yok |
5) | Orofarenks tümörleri | Yok |
6) | Larenks tümörleri | Yok |
7) | Orta kulak enfeksiyonları | Yok |
8) | Tükürük bezi hastalıkları | Yok |
9) | İşitme kayıpları | Yok |
10) | Tinnitus | Yok |
11) | Ani işitme kaybı | Yok |
12) | Tonsil enfeksiyonları | Yok |
13) | Farenks enfeksiyonları | Yok |
14) | Adenoid enfeksiyonları | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | - Pediatrik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (2003). Akyol, M.U. Güneş Kitabevi. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (2007). |
Diğer Kaynaklar: | -Çelik, O. Asya Tıp Kitapevi. - Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi - Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 1 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 1 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 1 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 1 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 1 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 2 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 112 |