ODY205 KBB Hastalıkları IKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY205
Course Name: KBB Hastalıkları I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ IRMAK UÇAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği: 1 Dış kulak yolu hastalıkları
2 Kolesteatom
3 İletim tipi işitme kaybı
4 Kulak anatomisi
5 Orofarenks tümörleri
6 Larenks tümörleri
7 Larenks tümörleri
8 Tükürük bezi hastalıkları
9 İşitme kayıpları
10 Tinnitus
11 Ani işitme kaybı
12 Tonsil enfeksiyonları
13 Farenks enfeksiyonları
14 Adenoid enfeksiyonları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KBB muayene yöntemlerini ayırt edebilme
2) Kulak anatomisini tartışabilme
3) İşitme fizyolojisi ve odyolojik prensipleri açıklayabilme ve mesleki hayatında bu bilgileri uygulayabilme
4) İşitme kayıplı hastanın teşhisi konusunda tartışabilme
5) Kronik otitis medya komplikasyonlarını ve tedavisi ilişkilendirebilme
6) Baş dönmesi olan hastayı tartışabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tonsil enfeksiyonları Yok
1) Dış kulak yolu hastalıkları Yok
2) Kolesteatom Yok
3) İletim tipi işitme kaybı Yok
4) Kulak anatomisi Yok
5) Orofarenks tümörleri Yok
6) Larenks tümörleri Yok
7) Orta kulak enfeksiyonları Yok
8) Tükürük bezi hastalıkları Yok
9) İşitme kayıpları Yok
10) Tinnitus Yok
11) Ani işitme kaybı Yok
12) Tonsil enfeksiyonları Yok
13) Farenks enfeksiyonları Yok
14) Adenoid enfeksiyonları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Pediatrik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (2003). Akyol, M.U. Güneş Kitabevi. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (2007).
Diğer Kaynaklar: -Çelik, O. Asya Tıp Kitapevi.
- Turan, Z. (2017). İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Ankara: Pegem Akademi
- Martin FN & Clark JG. 2014. Introduction to Audiology. Pearson:Upper Saddle River:NJ

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 1
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 1
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Laboratuvar 2 2 4
Sunum / Seminer 14 0 0
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 112