ODY302 Rehabilitatif OdyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY302
Course Name: Rehabilitatif Odyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuklarda ve yetişkinlerde işitme bozukluklarına bağlı problemlere yaklaşımdaki temel prensip ve stratejiler. Konuşma, okuma ve işitsel eğitim ile iletişimin gelişmesi, korunması ve işitsel habilitasyon/rehabilitasyonda teknolojinin kullanılması.

Dersin İçeriği: İşitme kaybı , İşitme kaybı tipi, derecesi, İşitme kaybının alıcı dile etkisi, İşitme kaybının ifade edici dile etkisi, İşitme kaybının sosyal-psikolojik etkisi, Fonolojik gelişim, Artikülasyon gelişimi, Konuşma gelişimi, Görüşme teknikleri, Rehabilitatif uygulama yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuklarda ve yetişkinlerde işitme bozukluklarına bağlı problemlere yaklaşımdaki temel prensip ve stratejileri bilir. Konuşma, okuma ve işitsel eğitim ile iletişimin gelişmesi, korunması ve işitsel habilitasyon/rehabilitasyonda teknolojiyi kullanır. İşitme kaybının alıcı- ifade edici dile etkisi, İşitme kaybının sosyal-psikolojik etkisi, Fonolojik gelişim, Artikülasyon gelişimi ve Konuşma gelişimi süreçlerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 İşitme kaybı 2 İşitme kaybı tipi, derecesi 3 İşitme kaybı tipi, derecesi 4 İşitme kaybının alıcı dile etkisi 5 İşitme kaybının ifade edici dile etkisi 6 İşitme kaybının sosyal-psikolojik etkisi 7 İşitme kaybının sosyal-psikolojik etkisi 8 Fonolojik gelişim 9 Artikülasyon gelişimi 10 Konuşma gelişimi 11 Görüşme teknikleri 12 Rehabilitatif uygulama yöntemleri 13 Rehabilitatif uygulama yöntemleri 14 Rehabilitatif uygulama yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 2
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 3
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 2
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 14
Küçük Sınavlar 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 7 14
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 148