Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY309 | ||||
Course Name: | Ek Engelli Bireylerde Eğitsel Yaklaşım | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere birden fazla engeli olan çocukların değerlendirme, tanılama ve rehabilitatif plan yapabilmelerini sağlayacak bilgi sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İşitme engelli çocuklarda iletişim becerileri Birden fazla engeli bulunan çocuklarda iletişimi etkileyen faktörler İşitme engeli dışında birden fazla engeli bulunan çocuklara eğitsel değerlendirme ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi Aile eğitimi Eğitsel yönlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Birden fazla engeli olan işitme kayıplı çocukların iletişim ihtiyaçlarını tanır. 2 Bu ihtiyaçları belirleyecek bilgiye sahip olur. 3 İşitme engelinin yanı sıra farklı engele sahip olan çocukların eğitsel süreçlerini tanır. 4 Eğitsel süreçlere uygun rehabilitasyon programlarının oluşturulmasında etkin rol alacak bilgi ve beceriyi edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Engellilik ve rehabilitasyon 2 İşitme-görme engelliler ve diğer engel grupları 3 İnsan vücudu ve duyusal entegrasyon 4 Fonksiyonel görmenin değerlendirilmesi 5 Fonksiyonel işitmenin değerlendirilmesi 6 Ara sınav 7 Değerlendirme yaklaşımları 8 Değerlendirme ve program planlama 9 Erken iletişimin geliştirilmesi 10 İletişim 11 Ara sınav 12 Duyusal entegrasyon 13 Duyuların entegre kullanımını destekleyecek ortamların yaratılması 14 Oyun yolu ile öğrenme ve yaşam kalitesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 2 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 1 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 2 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 1 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 1 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 1 | % 13 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 123 |