ODY309 Ek Engelli Bireylerde Eğitsel YaklaşımKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY309
Course Name: Ek Engelli Bireylerde Eğitsel Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Betül Özdemir Aktaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere birden fazla engeli olan çocukların değerlendirme, tanılama ve rehabilitatif plan yapabilmelerini sağlayacak bilgi sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: İşitme engelli çocuklarda iletişim becerileri
Birden fazla engeli bulunan çocuklarda iletişimi etkileyen faktörler
İşitme engeli dışında birden fazla engeli bulunan çocuklara eğitsel değerlendirme ve eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
Aile eğitimi
Eğitsel yönlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Birden fazla engeli olan işitme kayıplı çocukların iletişim ihtiyaçlarını tanır. 2 Bu ihtiyaçları belirleyecek bilgiye sahip olur. 3 İşitme engelinin yanı sıra farklı engele sahip olan çocukların eğitsel süreçlerini tanır. 4 Eğitsel süreçlere uygun rehabilitasyon programlarının oluşturulmasında etkin rol alacak bilgi ve beceriyi edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Engellilik ve rehabilitasyon 2 İşitme-görme engelliler ve diğer engel grupları 3 İnsan vücudu ve duyusal entegrasyon 4 Fonksiyonel görmenin değerlendirilmesi 5 Fonksiyonel işitmenin değerlendirilmesi 6 Ara sınav 7 Değerlendirme yaklaşımları 8 Değerlendirme ve program planlama 9 Erken iletişimin geliştirilmesi 10 İletişim 11 Ara sınav 12 Duyusal entegrasyon 13 Duyuların entegre kullanımını destekleyecek ortamların yaratılması 14 Oyun yolu ile öğrenme ve yaşam kalitesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 2
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 2
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 1
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 1
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 7
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 1 % 13
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 123