Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY402 | ||||
Course Name: | Klinik Uygulama II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu staj ile öğrencilere bir sağlık kurumunda mesleklerine dair alıştırma yapma imkanı sağlanır. |
Dersin İçeriği: | Yapılan staj uygulaması ile Odyoloji kliniğinin işleyişini öğrencilere yakından göstermek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Meslek hayatına dair tecrübe kazanır. 2 Hastalarla nasıl iletişim kurulması gerektiğini bilir 3 Bulguları yorumlama becerisi kazanır 4 Test bataryasını seçmeyi bilir. 5 Test için hastaya yönerge vermeyi bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Klinik uygulama 2 Klinik uygulama 2 3 Klinik uygulama 3 4 Klinik uygulama 4 5 Klinik uygulama 5 6 Klinik uygulama 6 7 Vize Haftası 8 Klinik uygulama 8 9 Klinik uygulama 9 10 Klinik uygulama 10 11 Klinik uygulama 11 12 Klinik uygulama 12 13 Klinik uygulama 13 14 Klinik uygulama 14 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 3. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 4.The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5.Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6. Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2. Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 3. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 4.The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5.Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6. Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Gözlem | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 60 |
Final | 1 | % 10 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 90 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 10 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 14 | 196 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 112 | 112 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 380 |