ODY402 Klinik Uygulama IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY402
Course Name: Klinik Uygulama II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
13
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu staj ile öğrencilere bir sağlık kurumunda mesleklerine dair alıştırma yapma imkanı sağlanır.
Dersin İçeriği: Yapılan staj uygulaması ile Odyoloji kliniğinin işleyişini öğrencilere yakından göstermek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Meslek hayatına dair tecrübe kazanır. 2 Hastalarla nasıl iletişim kurulması gerektiğini bilir 3 Bulguları yorumlama becerisi kazanır 4 Test bataryasını seçmeyi bilir. 5 Test için hastaya yönerge vermeyi bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Klinik uygulama 2 Klinik uygulama 2 3 Klinik uygulama 3 4 Klinik uygulama 4 5 Klinik uygulama 5 6 Klinik uygulama 6 7 Vize Haftası 8 Klinik uygulama 8 9 Klinik uygulama 9 10 Klinik uygulama 10 11 Klinik uygulama 11 12 Klinik uygulama 12 13 Klinik uygulama 13 14 Klinik uygulama 14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 3
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 3
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 3
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 3
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 60
Final 1 % 10
Rapor Teslimi 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 90
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 10
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 14 196
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Rapor Teslimi 1 112 112
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 380