Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY405 | ||||
Course Name: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı odyoloji ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim üyesi ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği: | 1 Bilimsel yayın sunumu 2 Bilimsel yayın sunumu 3 Bilimsel yayın sunumu 4 Bilimsel yayın sunumu 5 Bilimsel yayın sunumu 6 Bilimsel yayın sunumu 7 Bilimsel yayın sunumu 8 Bilimsel yayın sunumu 9 Bilimsel yayın sunumu 10 Bilimsel yayın sunumu 11 Seminer Teslimi 12 Seminer Teslimi 13 Seminer Teslimi 14 Seminer Teslimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Literatür taraması yapabilme 2) Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenebilme 3) Konuya ilişkin makaleleri özetleyebilme 4) Araştırma amacını ve metodunu açıklayabilme 5) Odyoloji alanındaki güncel konuları araştırarak bunları bir rapor halinde hazırlayıp ve sunabilme 6) Yapılan sunumlar hakkında eleştiri yapabilme 7) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesinde bilgi ve deneyim kazanabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel yayın tarama | yok |
2) | Bilimsel yayın sunumu | yok |
3) | Bilimsel yayın tarama | yok |
4) | Bilimsel yayın sunumu | yok |
5) | Bilimsel yayın tarama | Yok |
6) | Bilimsel yayın sunumu | Yok |
7) | Bilimsel yayın tarama | Yok |
8) | Bilimsel yayın sunumu | Yok |
9) | Bilimsel yayın tarama | Yok |
10) | Bilimsel yayın sunumu | Yok |
11) | Seminer Teslimi | Yok |
12) | Seminer Teslimi | Yok |
13) | Seminer Teslimi | Yok |
14) | Seminer Teslimi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | SEMİNER, S. (2014). Seminer |
Diğer Kaynaklar: | SEMİNER, S. (2014). Seminer. Deneysel Tıp Araştırma Enstitüsü Dergisi, 4(7), 39. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 1 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 2 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 12 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 32 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Uygulama | 2 | 2 | 4 | ||||
Sunum / Seminer | 32 | 4 | 128 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 138 |