ODY405 SeminerKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY405
Course Name: Seminer
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı odyoloji ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim üyesi ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır.
Dersin İçeriği: 1 Bilimsel yayın sunumu
2 Bilimsel yayın sunumu
3 Bilimsel yayın sunumu
4 Bilimsel yayın sunumu
5 Bilimsel yayın sunumu
6 Bilimsel yayın sunumu
7 Bilimsel yayın sunumu
8 Bilimsel yayın sunumu
9 Bilimsel yayın sunumu
10 Bilimsel yayın sunumu
11 Seminer Teslimi
12 Seminer Teslimi
13 Seminer Teslimi
14 Seminer Teslimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Literatür taraması yapabilme
2) Çeşitli dergilerde yayınlanmış olan makalelerin nasıl okunması, yorumlanması gerektiğini öğrenebilme
3) Konuya ilişkin makaleleri özetleyebilme
4) Araştırma amacını ve metodunu açıklayabilme
5) Odyoloji alanındaki güncel konuları araştırarak bunları bir rapor halinde hazırlayıp ve sunabilme
6) Yapılan sunumlar hakkında eleştiri yapabilme
7) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesinde bilgi ve deneyim kazanabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel yayın tarama yok
2) Bilimsel yayın sunumu yok
3) Bilimsel yayın tarama yok
4) Bilimsel yayın sunumu yok
5) Bilimsel yayın tarama Yok
6) Bilimsel yayın sunumu Yok
7) Bilimsel yayın tarama Yok
8) Bilimsel yayın sunumu Yok
9) Bilimsel yayın tarama Yok
10) Bilimsel yayın sunumu Yok
11) Seminer Teslimi Yok
12) Seminer Teslimi Yok
13) Seminer Teslimi Yok
14) Seminer Teslimi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SEMİNER, S. (2014). Seminer
Diğer Kaynaklar: SEMİNER, S. (2014). Seminer. Deneysel Tıp Araştırma Enstitüsü Dergisi, 4(7), 39.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 12 % 0
Uygulama 2 % 0
Ödev 1 % 30
Sunum 32 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Uygulama 2 2 4
Sunum / Seminer 32 4 128
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 138