Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY406 | ||||
Course Name: | Tinnitus and Hyperacusis | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ IRMAK UÇAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tinnitus ve hiperakuzi görülen işitme kayıplılarda, değerlendirme yöntemleri, amplifikasyon, ve programlama stratejilerinin ayrıntılı olarak incelenmesi ve problem çözme yöntemlerinin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | 1. Tinnitus: Tanımı ve epidemiyoloji 2. Tinnitusun Nörofizyolojik Modeli 3. Tinnitus/Hiperakuzi hastalarının odyolojik değerlendirmesi 4. İlk görüşme (anketler, formlar, ölçekler) 5. Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri 6. Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri 2 7. Genel tekrar 8. Danışmanın rolü 9. Ses terapisinin rolü 10. Tinnitus yeniden Eğitim Terapisi (Tinnitus Retraining TherapyTRT) 11. Hasta takibinin gerekçesi, tedavi sonuçlarının değerlendirme kriterleri 12. Hiperakuzi ve Misofonia ile ilişkili belirli konular; rekruitment 13. Enstrüman seçimi nasıl yapılır ve enstrüman ayarlaması 14. TRT'nin olumlu ve olumsuz yönleri ve yardımcı tedaviler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tinnitus problemini tanımlayabilmek 2) Hiperakuzi klinik değerlendirme prensiplerini öğrenebilmek 3) Tinnitus ve hiperakuzili işitme kayıplarında amplifikasyon protokollerini belirleyebilmek 4) Zor vakalar için çözüm önerileri geliştirebilmek 5) Disiplinler arası çalışma prensiplerini uygulayabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tinnitus: Tanımı ve epidemiyoloji | Yok |
2) | Tinnitusun Nörofizyolojik Modeli | Yok |
3) | Tinnitus/Hiperakuzi hastalarının odyolojik değerlendirmesi | Yok |
4) | İlk görüşme (anketler, formlar, ölçekler) | Yok |
5) | Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri | Yok |
6) | Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri 2 | Yok |
7) | Genel tekrar | Yok |
8) | Danışmanın rolü | Yok |
9) | Ses terapisinin rolü | Yok |
10) | Tinnitus yeniden Eğitim Terapisi (Tinnitus Retraining Therapy-TRT) | Yok |
11) | Hasta takibinin gerekçesi, tedavi sonuçlarının değerlendirme kriterleri | Yok |
12) | Hiperakuzi ve Misofonia ile ilişkili belirli konular; rekruitment | Yok |
13) | Enstrüman seçimi nasıl yapılır ve enstrüman ayarlaması | Yok |
14) | TRT'nin olumlu ve olumsuz yönleri ve yardımcı tedaviler | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | - R. Tyler, Tinnitus handbook, Delmar, cengage learining, 2000. - P. Jastreboff, J. Hazell, Tinnitus Retraining Therapy: Implementing the neurophysiological Model, Campbridge University Press, 2008. -R. Tyler, Tinnitus Treatment : Clinical Protocols, Thieme, 2006. |
Diğer Kaynaklar: | - R. Tyler, Tinnitus handbook, Delmar, cengage learining, 2000. - P. Jastreboff, J. Hazell, Tinnitus Retraining Therapy: Implementing the neurophysiological Model, Campbridge University Press, 2008. -R. Tyler, Tinnitus Treatment : Clinical Protocols, Thieme, 2006. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 2 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 2 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 2 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 12 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 | 25 | ||||
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 | ||||
Ödevler | 5 | 5 | 25 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 130 |