ODY406 Tinnitus ve HiperakuziKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY406
Course Name: Tinnitus and Hyperacusis
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ IRMAK UÇAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tinnitus ve hiperakuzi görülen işitme kayıplılarda, değerlendirme yöntemleri, amplifikasyon, ve programlama stratejilerinin ayrıntılı olarak incelenmesi ve problem çözme yöntemlerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: 1. Tinnitus: Tanımı ve epidemiyoloji
2. Tinnitusun Nörofizyolojik Modeli
3. Tinnitus/Hiperakuzi hastalarının odyolojik değerlendirmesi
4. İlk görüşme (anketler, formlar, ölçekler)
5. Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri
6. Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri 2
7. Genel tekrar
8. Danışmanın rolü
9. Ses terapisinin rolü
10. Tinnitus yeniden Eğitim Terapisi (Tinnitus Retraining TherapyTRT)
11. Hasta takibinin gerekçesi, tedavi sonuçlarının değerlendirme
kriterleri
12. Hiperakuzi ve Misofonia ile ilişkili belirli konular; rekruitment
13. Enstrüman seçimi nasıl yapılır ve enstrüman ayarlaması
14. TRT'nin olumlu ve olumsuz yönleri ve yardımcı tedaviler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tinnitus problemini tanımlayabilmek
2) Hiperakuzi klinik değerlendirme prensiplerini öğrenebilmek
3) Tinnitus ve hiperakuzili işitme kayıplarında amplifikasyon protokollerini belirleyebilmek
4) Zor vakalar için çözüm önerileri geliştirebilmek
5) Disiplinler arası çalışma prensiplerini uygulayabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tinnitus: Tanımı ve epidemiyoloji Yok
2) Tinnitusun Nörofizyolojik Modeli Yok
3) Tinnitus/Hiperakuzi hastalarının odyolojik değerlendirmesi Yok
4) İlk görüşme (anketler, formlar, ölçekler) Yok
5) Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri Yok
6) Hasta kategorilerinin ve değişik tedavilerin seçim kriterleri 2 Yok
7) Genel tekrar Yok
8) Danışmanın rolü Yok
9) Ses terapisinin rolü Yok
10) Tinnitus yeniden Eğitim Terapisi (Tinnitus Retraining Therapy-TRT) Yok
11) Hasta takibinin gerekçesi, tedavi sonuçlarının değerlendirme kriterleri Yok
12) Hiperakuzi ve Misofonia ile ilişkili belirli konular; rekruitment Yok
13) Enstrüman seçimi nasıl yapılır ve enstrüman ayarlaması Yok
14) TRT'nin olumlu ve olumsuz yönleri ve yardımcı tedaviler Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - R. Tyler, Tinnitus handbook, Delmar, cengage learining, 2000.
- P. Jastreboff, J. Hazell, Tinnitus Retraining Therapy: Implementing the neurophysiological Model, Campbridge University Press, 2008.
-R. Tyler, Tinnitus Treatment : Clinical Protocols, Thieme, 2006.
Diğer Kaynaklar: - R. Tyler, Tinnitus handbook, Delmar, cengage learining, 2000.
- P. Jastreboff, J. Hazell, Tinnitus Retraining Therapy: Implementing the neurophysiological Model, Campbridge University Press, 2008.
-R. Tyler, Tinnitus Treatment : Clinical Protocols, Thieme, 2006.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 2
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 2
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 2
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 14 % 0
Sunum 12 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Sunum / Seminer 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130