Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI102 | ||||
Course Name: | Felsefeye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BETÜL GÜLCAN ÇAKMAK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi UMUT ELDEM |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Felsefi bir bakış açısı kazandırmak amacıyla, felsefe, teoloji, sanat ve bilim alanlarının içerikleriyle/yöntemleriyle, felsefe disiplinlerindeki temel kavramlarla ve problemlerle ilgili bilgi veren ve öğrencide eleştirel düşünme/felsefi sorgulama becerisini geliştirmeye yönelik bir derstir. Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek. • Felsefi düşünme biçimini öğretmek. • Temel felsefi tartışmaları/kavramları öğretmek. |
Dersin İçeriği: | 1. Giriş 2. Bilgi ve Bilme Türleri 3. Sokrates, Platon, Aristoteles 4. Sokrates, Platon, Aristoteles 5. Descartes 6. Etik 7. Varlık Felsefesi 8. Vize 9. Bilgi Felsefesi 10. Eğitim Felsefesi 11. Din Felsefesi 12. Siyaset Felsefesi 13. Siyaset Felsefesi 14. Estetik 15. Çağdaş Felsefe |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler alternatif görüşleri dinleyerek, diyalog oluşturarak iletişim kurmayı öğrenir. 2) Öğrenciler eleştirel düşünme ve araştırmayı öğrenir. 3) Öğrenciler bilgi edinme sürecine etkin olarak katılmayı öğrenir. 4) Öğrenciler temel felsefi terminolojiyi öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | Giriş | |
2) | Bilgi ve Bilme Türleri | |
3) | 1. Sokrates, Platon, Aristoteles | |
4) | 1. Sokrates, Platon, Aristoteles | |
4) | 1. Sokrates, Platon, Aristoteles | |
4) | 1. Sokrates, Platon, Aristoteles | |
5) | 1. Descartes | |
6) | Etik | |
7) | Varlık Felsefesi | |
8) | Vize | |
9) | Bilgi Felsefesi | |
10) | Eğitim Felsefesi | |
11) | Din Felsefesi | |
12) | Siyaset Felsefesi | |
13) | Siyaset Felsefesi | |
14) | Estetik | |
15) | Çağdaş Felsefe |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Warburton, N. (2008). Felsefeye Giriş. İstanbul: Paradigma. 2. Guattari,F. ve Deleuze,G. (1993). Felsefe Nedir? (Çev. T.Ilgaz). İstanbul: YKY. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Ödevler | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 89 |