Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI107 | ||||
Course Name: | Psikoloji Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SELEN TÜTÜNCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Selen Tütüncü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojinin bilim dalı olma yolunda ilerlerken geçtiği aşamaları; psikoloji üzerindeki felsefi etkiler, fizyolojik etkiler, yöntemsel paradigma değişiklikleri, klasik teoriler ve modern psikoloji teorilerinin doğuşunu psikoloji alanına öncülük eden bilim insanlarının yaşam öyküleri ve ortaya koydukları temel kavramlar ışığında kronolojik bir perspektifte ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders psikoloji teorilerinin çıkış koşullarını, psikolojideki yöntemlerin değişimini, bilim insanlarının yaşam öyküleri ve orijinal eserlerinden parçalarını, bugünün psikolojisine yansımalarını ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teorilerin dönemsel çıkış koşulları hakkında bilgi edinebilir. 2) Öncü bilim insanlarının hayat hikayelerini tanıyabilir. 3) Psikolojinin bilim dalı olma yolunda ilerlerken psikoloji üzerindeki felsefi etkileri ve yöntemsel paradigma değişiklikleri kavrayabilir. 4) Klasik teorileri ve temel kavramlarını açıklayabilir. 5) Modern teorileri ve temel kavramlarını açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Psikoloji Tarihi Çalışmaları-Modern Psikolojinin Gelişimi, Geçmişin Günümüzle Olan İlişkisi | Modern Psikoloji Tarihi (2020). Duane P. Shultz ve Sydney Ellen Shultz. Kaknüs Yayınları. |
2) | 2. Tarih Verileri: Psikolojinin Geçmişinin Yeniden Yapılandırılması, Psikolojide Çevresel Güçler, Bilimsel Tarih Görüşleri | |
3) | 3. Psikoloji Üzerindeki Felsefi Etkiler | |
4) | 4. Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler | |
5) | 5. Yeni Psikoloji | |
6) | 6. Yapısalcılık | |
7) | 7. İşlevselcilik | |
8) | 8. Uygulamalı Psikoloji | |
9) | 9. Davranışçılık | |
10) | 10. Davranışçılık | |
11) | 11. Gestalt Psikolojisi | |
12) | 12. Psikanaliz | |
13) | 13. Psikanalizin Türevleri | |
14) | 14. Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Psikoloji Tarihi (2020). Duane P. Shultz ve Sydney Ellen Shultz. Kaknüs Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Modern Psikoloji Tarihi (2020). Duane P. Shultz ve Sydney Ellen Shultz. Kaknüs Yayınları. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 44 |