Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel istatistiksel kavramlar; istatistik, istatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, veri tipleri, vb. |
|
2) |
Tanımlayıcı istatistikler; Verilerin sınıflandırılması, ortalama ve konum ölçüleri |
|
3) |
Tanımlayıcı İstatistikler: Yaygınlık ölçüleri |
|
4) |
Değişkenler arasındaki ilişkilerin tablo ve grafiklerle incelenmesi: Çapraz tablolar, tanımlayıcı ölçülere (ortalama, standart sapma, vb.) göre tablolar, temel grafik gösterimlerin çok değişkenli uygulamaları, saçılım grafikleri, vb. |
|
5) |
Olasılık ve standart normal dağılım |
|
6) |
Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorumu |
|
6) |
Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorumu |
|
7) |
Örneklem dağılışları ve güven aralıkları: Ortalamanın ve oranın örneklem dağılışı, güven aralıkları ve yorum. |
|
8) |
Araştırma yöntemleri. Hipotez testlerine giriş:Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, güç, etki büyüklüğü, karar verme süreci |
|
9) |
Hipotez testleri: Parametrik tek örneklem testleri. Parametrik bağımsız iki örneklem testleri. |
|
10) |
Hipotez testleri: Parametrik bağımsız k örneklem testleri |
|
11) |
Hipotez testleri: Parametrik bağımlı iki örneklem testleri. Parametrik bağımlı k örneklem testleri. |
|
12) |
Parametrik olmayan hipotez testleri |
|
13) |
İlişki ölçüleri: Pearson korelasyon katsayısı, Spearman korelasyon katsayısı. |
|
14) |
Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması |
|
2) |
Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması |
|
3) |
İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi |
|
4) |
Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması |
|
5) |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması |
|
6) |
Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması |
|
8) |
Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması |
|
9) |
Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması |
|
10) |
Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması |
|
11) |
Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması |
|
12) |
Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
|