PSI404 Görüşme Teknikleri-IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI404
Course Name: Görüşme Teknikleri-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı klinik gözlem ve görüşmede ana akım kuramlar çerçevesinde danışanlara terapötik müdahale tekniklerini uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders bireysel psikolojik danışmaya yönelik temel müdahale teknikleri ve becerilerinin örnek uygulama örnekleri yoluyla öğretilmesini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Strateji belirleme ve müdahale seçebilir.
2) Vaka kavramsallaştırma becerisi edinebilir.
3) Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleleri uygulama becerisi edinebilir.
4) Duygular ile ilgili müdahaleleri uygulama becerisi edinebilir.
5) Bilişsel Davranışçı Terapi müdahalelerini uygulama becerisi edinebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme
2) Vaka Kavramsallaştırma
3) Sık Düşülen Terapist Hataları
4) Duygular İle İlgili Müdahaleler
5) Duygular İle İlgili Müdahaleler
6) Bilişsel Müdahaleler
7) Bilişsel Müdahaleler
8) Davranışçı Müdahaleler
9) Davranışçı Müdahaleler
10) Sistemik Müdahaleler
11) Sistemik Müdahaleler
12) Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleler
13) Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleler
14) Kurgusal Görüşme Rol Oyunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher
Aydemir Sevim. Mentis Yayınları.
Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık.
Harold Hackney ve Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ödev 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 10 2 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156