Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI404 | ||||
Course Name: | Görüşme Teknikleri-II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı klinik gözlem ve görüşmede ana akım kuramlar çerçevesinde danışanlara terapötik müdahale tekniklerini uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders bireysel psikolojik danışmaya yönelik temel müdahale teknikleri ve becerilerinin örnek uygulama örnekleri yoluyla öğretilmesini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Strateji belirleme ve müdahale seçebilir. 2) Vaka kavramsallaştırma becerisi edinebilir. 3) Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleleri uygulama becerisi edinebilir. 4) Duygular ile ilgili müdahaleleri uygulama becerisi edinebilir. 5) Bilişsel Davranışçı Terapi müdahalelerini uygulama becerisi edinebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme | |
2) | Vaka Kavramsallaştırma | |
3) | Sık Düşülen Terapist Hataları | |
4) | Duygular İle İlgili Müdahaleler | |
5) | Duygular İle İlgili Müdahaleler | |
6) | Bilişsel Müdahaleler | |
7) | Bilişsel Müdahaleler | |
8) | Davranışçı Müdahaleler | |
9) | Davranışçı Müdahaleler | |
10) | Sistemik Müdahaleler | |
11) | Sistemik Müdahaleler | |
12) | Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleler | |
13) | Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleler | |
14) | Kurgusal Görüşme Rol Oyunu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim. Mentis Yayınları. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık. Harold Hackney ve Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 1 | 30 | 30 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 20 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 156 |