Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI405 | ||||
Course Name: | Staj I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, lisans öğrenimi sırasında aldığı kuramsal bilgilerin meslek yaşamında nasıl uygulandığını öğrenebilmesi, psikoloji biliminin alt alanları hakkında uygulamalı bilgiler elde edebilmesi, gelecekte seçerek uzmanlaşmak istediği alt alanı belirleyebilmesi, seçtiği meslek ve uzmanlaşmak istediği alt alana, kuramsal ve pratik açıdan daha iyi hazırlanabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Ders, alan çalışmasına kuramsal hazırlık, alan çalışmasını planlama ve genel çerçevesini belirleme, terapötik müdahaleler için rol oyunları ve süpervizyon süreçlerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lisans öğreniminde elde ettiği kuramsal bilgilerin meslek yaşamında nasıl uygulandığını öğrenebilir. 2) Psikoloji biliminin alt alanları hakkında elde ettiği kuramsal bilgilerin pratiğe nasıl uyarlandığını analiz edebilir. 3) Kuramsal bilgilerini, uygulamada elde ettiği bilgilerle birleştirebilir. 4) Gelecekte seçerek uzmanlaşmak istediği alt alanı belirleyebilir. 5) Kendisini meslek yaşamına daha iyi hazırlayabilmek için gelişmesi gereken bilgi ve becerileri sorgulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alan Çalışmasına Kuramsal Hazırlık | |
2) | Alan Çalışmasını Planlama | |
3) | Alan Çalışmasının Genel Çerçevesini Belirleme | |
4) | Öngörüşme Hazırlıkları | |
5) | Öngörüşme Hazırlıkları | |
6) | Süpervizyon | |
7) | Teraötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu | |
8) | Süpervizyon | |
9) | Terapötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu | |
10) | Süpervizyon | |
11) | Terapötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu | |
12) | Süpervizyon | |
13) | Süpervizyon | |
14) | Tüm Sürecin Değerlendiriilmesi Ve Geribidirim |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Mentis Yayınları. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. Kaknüs Yayıncılık. -Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. PEGEM Akademi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 2 | 5 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 156 |