PSI405 Staj IKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI405
Course Name: Staj I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, lisans öğrenimi sırasında aldığı kuramsal bilgilerin meslek yaşamında nasıl uygulandığını öğrenebilmesi, psikoloji biliminin alt alanları hakkında uygulamalı bilgiler elde edebilmesi, gelecekte seçerek uzmanlaşmak istediği alt alanı belirleyebilmesi, seçtiği meslek ve uzmanlaşmak istediği alt alana, kuramsal ve pratik açıdan daha iyi hazırlanabilmesidir.
Dersin İçeriği: Ders, alan çalışmasına kuramsal hazırlık, alan çalışmasını planlama ve genel çerçevesini belirleme, terapötik müdahaleler için rol oyunları ve süpervizyon süreçlerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lisans öğreniminde elde ettiği kuramsal bilgilerin meslek yaşamında nasıl uygulandığını öğrenebilir.
2) Psikoloji biliminin alt alanları hakkında elde ettiği kuramsal bilgilerin pratiğe nasıl uyarlandığını analiz edebilir.
3) Kuramsal bilgilerini, uygulamada elde ettiği bilgilerle birleştirebilir.
4) Gelecekte seçerek uzmanlaşmak istediği alt alanı belirleyebilir.
5) Kendisini meslek yaşamına daha iyi hazırlayabilmek için gelişmesi gereken bilgi ve becerileri sorgulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alan Çalışmasına Kuramsal Hazırlık
2) Alan Çalışmasını Planlama
3) Alan Çalışmasının Genel Çerçevesini Belirleme
4) Öngörüşme Hazırlıkları
5) Öngörüşme Hazırlıkları
6) Süpervizyon
7) Teraötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu
8) Süpervizyon
9) Terapötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu
10) Süpervizyon
11) Terapötik Müdahaleler İçin Rol Oyunu
12) Süpervizyon
13) Süpervizyon
14) Tüm Sürecin Değerlendiriilmesi Ve Geribidirim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Mentis Yayınları.
Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. Kaknüs Yayıncılık. -Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler
ve Müdahaleler. PEGEM Akademi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 2 5 10
Toplam İş Yükü 156