Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1.1 Ölçme ve Birim Sistemleri, Fiziksel Nicelikler |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 1 |
2) |
1.2 Vektörler |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 1 |
3) |
2.1 Tek Boyutta Hareket (Lineer Hareket) |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 2 |
4) |
2.2 İki Boyutta Hareket |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 2
|
5) |
3.1 Newton Hareket Yasaları |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 3 |
6) |
3.2 Sürtünme Kuvveti ve Newton Yasalarının Uygulamaları
Kısa Sınav I
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 3 |
7) |
Ara Sınav |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) |
8) |
3.3 Newton Kanunlarının Uygulamaları
3.3.1. Yer Çekimi Kuvveti ve Ağırlık
3.3.2. Gerilme
3.3.3. Yay Kuvveti
3.3.4. Sürtünme Kuvveti
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 4 |
9) |
3.3.5. Düzgün Dairesel Harekette Kuvvet ve Tork
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) |
10) |
4. İş, Güç, Enerji
4.1. İş
4.2. Güç
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 6 |
11) |
4.3. Enerji
4.3.1. Kinetik Enerji ve İş-Kinetik Enerji Teoremi
4.3.2. Potansiyel Enerji
4.3.3. Mekanik Enerji ve Korunumu
Kısa Sınav 2
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 6-7 |
12) |
5. Momentum ve İtme
5.1 Momentum
|
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 8 |
13) |
6. Katı Cisimlerin Dönme Hareketi |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
Bölüm 9 |
14) |
7. Denge ve Kütle Merkezi |
H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği - Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) - Bölüm 11 |
15) |
Final Sınavı |
H. D. Young and R. A. Freedman, University Fiziği - Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Üniversite Fiziği (Sears ve Zemanskynin)(2009), Young, H. D. & Freedman, R. A. (Çev. Ed. Ünlü, H.), Pearson Yayıncılık, İstanbul.
2. Yüksekokullar İçin Temel Fizik (2019), Özsoy, S., Gazi Kitabevi, Ankara.
3. Fen ve Mühendislik İçin Fizik (2002), Serway, R. A. & Beichner, R. J. (Çev. Ed. Çolakoğlu, K.), Palme Yayıncılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
1. University Physics (Sears and Zemansky's) (2009), Young, H. D. & Freedman, R. A. (Translated by Ünlü, H.), Pearson Publishing, Istanbul.
2. Basic Physics for Vocational Schools (2019), Özsoy, S., Gazi Bookstore, Ankara.
3. Physics for Scientists and Engineers (2002), Serway, R. A. & Beichner, R. J. (Translated by Çolakoğlu, K.), Palme Publishing, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
1 |
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
1 |
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
1 |
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
1 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
1 |
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
1 |
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
1 |
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
1 |
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
1 |
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
1 |