SBF101 FizikKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF101
Course Name: Fizik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BERİN ÖZDALGIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Berin ÖZDALGIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, fizik biliminin temel konularının incelenmesi ve bu konular ile ilgili problem çözme becerilerinin kazanılmasını sağlamaktır. Kuvvet, madde ve hareket arasındaki ilişkiyi inceleyen temel fizik yasalarını kullanarak günlük hayatta karşılaşılabilecek problemleri analiz ederek çözebilmek.
Dersin İçeriği: Fiziksel Nicelikler ve Ölçme, Boyut Analizi, Hareket, Vektörler, Açısal Hareket, Göreli Hareket ve Bağıl Hız, Kuvvet ve Hareket Yasaları, Eylemsizlik Momenti ve Tork, İş, Güç, Enerji ve Momentum.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Fiziksel nicelikleri tanımlar, boyut analizi yapar ve ölçmeyi ve bir ölçümdeki belirsizliği tanımlar.
2) 2. Hareket kanunlarını, ortalama ve ani değişkenlerine bağlı olarak tanımlar, vektörel nicelikler ile işlem yapabilir ve hareket çeşitlerini kavrar.
3) 3. Kuvvet kavramını ve çeşitlerini tanımlar, kuvvet ve hareket arasındaki ilişkiyi kavrayarak üzerine farklı kuvvetler etki eden bir sistemi analiz eder.
4) 4. İş, güç ve enerji kavramlarını tanımlar, fiziksel bir sistemi bunlara bağlı olarak analiz eder ve sistemdeki enerji değişimlerini enerji korunumu yasasına bağlı olarak hesaplar.
5) 5. Momentum ve itme kavramlarını ve aralarındaki ilişkiyi tanımlar, fiziksel bir sistemi itme-momentum teoremine bağlı olarak analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.1 Ölçme ve Birim Sistemleri, Fiziksel Nicelikler H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 1
2) 1.2 Vektörler H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 1
3) 2.1 Tek Boyutta Hareket (Lineer Hareket) H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 2
4) 2.2 İki Boyutta Hareket H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 2
5) 3.1 Newton Hareket Yasaları H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 3
6) 3.2 Sürtünme Kuvveti ve Newton Yasalarının Uygulamaları Kısa Sınav I H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 3
7) Ara Sınav H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
8) 3.3 Newton Kanunlarının Uygulamaları 3.3.1. Yer Çekimi Kuvveti ve Ağırlık 3.3.2. Gerilme 3.3.3. Yay Kuvveti 3.3.4. Sürtünme Kuvveti H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 4
9) 3.3.5. Düzgün Dairesel Harekette Kuvvet ve Tork H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)
10) 4. İş, Güç, Enerji 4.1. İş 4.2. Güç H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 6
11) 4.3. Enerji 4.3.1. Kinetik Enerji ve İş-Kinetik Enerji Teoremi 4.3.2. Potansiyel Enerji 4.3.3. Mekanik Enerji ve Korunumu Kısa Sınav 2 H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 6-7
12) 5. Momentum ve İtme 5.1 Momentum H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 8
13) 6. Katı Cisimlerin Dönme Hareketi H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) Bölüm 9
14) 7. Denge ve Kütle Merkezi H. D. Young and R. A. Freedman, Üniversite Fiziği - Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016) - Bölüm 11
15) Final Sınavı H. D. Young and R. A. Freedman, University Fiziği - Cilt I, (Pearson, İstanbul, 2016)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Üniversite Fiziği (Sears ve Zemanskynin)(2009), Young, H. D. & Freedman, R. A. (Çev. Ed. Ünlü, H.), Pearson Yayıncılık, İstanbul.
2. Yüksekokullar İçin Temel Fizik (2019), Özsoy, S., Gazi Kitabevi, Ankara.
3. Fen ve Mühendislik İçin Fizik (2002), Serway, R. A. & Beichner, R. J. (Çev. Ed. Çolakoğlu, K.), Palme Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. University Physics (Sears and Zemansky's) (2009), Young, H. D. & Freedman, R. A. (Translated by Ünlü, H.), Pearson Publishing, Istanbul.
2. Basic Physics for Vocational Schools (2019), Özsoy, S., Gazi Bookstore, Ankara.
3. Physics for Scientists and Engineers (2002), Serway, R. A. & Beichner, R. J. (Translated by Çolakoğlu, K.), Palme Publishing, Ankara.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 1
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 1
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 1
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 1
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 1
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92