Dersin Amacı: |
Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Diksiyon, Fonetik Kavramları
|
- |
2) |
Gevşeme, Konsantrasyon
|
- |
3) |
Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma
|
- |
4) |
Türkçe Dilbilgisi Kuralları
|
- |
5) |
Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
|
- |
5) |
Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları
|
- |
6) |
Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme
|
- |
7) |
Beden dilinin şifreleri
|
- |
8) |
Beden Dili Alıştırmaları |
- |
9) |
Stres Kontrolü
|
- |
10) |
Doğaçlama Çalışmaları
|
- |
11) |
Şiir Okuma
|
- |
12) |
Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme
|
- |
13) |
Haber Metni Değerlendirme
|
- |
14) |
Sunum Becerileri
|
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. |
|
2) |
Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. |
|
3) |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. |
|
4) |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. |
|
5) |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. |
|
6) |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. |
|
7) |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. |
|
8) |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. |
|
9) |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
|