SBF202 İş Sağlığı ve GüvenliğiKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF202
Course Name: İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YAVUZ ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin hem günlük hayatta hem de iş hayatında karşılaşabilecekleri riskleri tanıyabilmesi, önlem alabilmesi ve böylelikle iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi
Dersin İçeriği: Bu
ders; iş güvenliğinin tanımı, önemi ve amacı, iş güvenliğinin temel prensipleri, iktisadi yönü, meslek
hastalıkları, iş hijyeni, çalışma ortamı, ergonomi, risk etmenleri, kişisel koruyucu donanımlar, sağlık
işlerinde İSG ve yasal düzenlemeler konularını içermektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramı anlamak ve uygulamasını öğrenmek
2) 2. İş güvenliğinin yönetsel süreçlerdeki etkinliğini ve verimliliğini inceleme yeteneği kazanmak
3) 3. Derste edinilen kavramları günlük hayata uyarlayabilme becerisi kazanmak.
4) 4. Derste edinilen kavramları mesleklerinde uygulayabilme yeteneği kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İSG Tanımı, Tarihi Gelişimi, Önem ve Amacı Ders notları ve diğer kaynaklar
2) İSG Terminolojisi, İSG Yaklaşımı Ders notları ve diğer kaynaklar
3) İSG Temel İlkeleri, İSG İktisadi Yönü (Maddi Kayıplar) Ders notları ve diğer kaynaklar
4) Sağlık Gözetimi, Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni Ders notları ve diğer kaynaklar
5) Ergonomi Ders notları ve diğer kaynaklar
6) Ofis Ergonomisi, Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) Ders notları ve diğer kaynaklar
7) Çalışma Ortamında İSG, Yangın, Acil Durum Planları, Sağlık ve Güvenlik İşaretleri Ders notları ve diğer kaynaklar
8) 1. ARA SINAV HAFTASI
9) Sağlık Hizmetlerinde İSG Ders notları ve diğer kaynaklar
10) Risk Analizi ve Değerlendirmesi Ders notları ve diğer kaynaklar
11) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
12) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
13) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
14) Örnek İSG Uygulamaları Ders notları ve diğer kaynaklar
15) FİNAL HAFTASI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları (Lecture notes)
Diğer Kaynaklar: Safety and Health at Work. Elsevier journal
Ericson, P. 1996. Practical Guide to Occupational Health and Safety. Elsevier
Occupational Health and Safety - A Multi-Regional Perspective, Manikam Pillay, Michael Tuck, IntechOpen, 2018.
Occupational Health and Safety, Sharon Clarke, Ronald J. Burke, Farnham, England : Routledge, 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. 2
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. 1
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. 1
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. 1
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 55