Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY105 | ||||
Course Name: | Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | |||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEYZA ÇELİKGÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Beyza Çelikgün | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Anatomi, vücut yapılarını anlatan bilimdir. Bu ders; anatomi ile ilgili temel kavramlar, anatomik terminoloji, vücut yapıları, düzeni ve işlevleri konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme 2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme 3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme 4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme 5) Thorax boşluğu içindeki organları tanımlayabilme 6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 7) Genito-üriner sistem organlarını tanımlayabilme 8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme 10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomiye Giriş ve Terminoloji | Ders sunumları |
2) | Kemikler | Ders sunumları |
3) | Kemikler | Ders sunumları |
4) | Eklemler | Ders sunumları |
5) | Kaslar | Ders sunumları |
6) | Kaslar | Ders sunumları |
7) | Sinir sistemi | Ders sunumları |
8) | Sinir sistemi | Ders sunumları |
9) | Endokrin sistem | Ders sunumları |
10) | Dolaşım sistemi | Ders sunumları |
11) | Solunum sistemi | Ders sunumları |
12) | Sindirim sistemi | Ders sunumları |
13) | Ürogenital sistem | Ders sunumları |
14) | Duyu organları | Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | -BİLGE, Okan (2019) Anatomi Ders Notları, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi -Bernhard N. Tillman (2018), İnsan Anatomisi Atlası Kas Tablosu İle, İstanbul Tıp Kitabevi -Arifoğlu, Yasin (2021). Her Yönüyle Anatomi 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevleri TILMANN, Bernhard (2018) İnsan Anatomisi Atlası, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | -BİLGE, Okan (2019) Anatomi Ders Notları, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi -Bernhard N. Tillman (2018), İnsan Anatomisi Atlası Kas Tablosu İle, İstanbul Tıp Kitabevi -Arifoğlu, Yasin (2021). Her Yönüyle Anatomi 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevleri TILMANN, Bernhard (2018) İnsan Anatomisi Atlası, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field. | |
2) | To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others | |
3) | To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development. | |
4) | To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology | |
5) | To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. | |
6) | Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field. | |
7) | To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field | 3 |
8) | To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values. | |
9) | Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession. | |
10) | Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication. | |
11) | To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. | |
12) | To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. | |
13) | To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 76 |