TGT208 RadyoterapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme TeknikleriÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TGT208
Course Name: Radyoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLÇİN ÖZEVCİ ÇELEBİ
Dersi Veren(ler): Dr. Fatih Akyüz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere derslik ve hastane şartlarında Radyoterapi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; radyoterapide Simülasyon, İmmobilizasyon, Bireysel Blok İşlemleri, Tedavi Planının Uygulanması konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyoterapinin amacını açıklayabilme
2) Radyoterapide simulasyon yapabilme
3) Radyoterapide radyasyondan korunma prensiplerini tartışabilme
4) Tedavi planını uygulayabilme
5) Radyoterapi cihazlarının çalışma prensiplerini açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyoterapiye giriş Blackboard ders notları
2) Radyoterapide simülasyon Blackboard ders notları
3) İmmobilizasyon Blackboard ders notları
4) Düşük Enerjili Radyoterapi Cihazları Blackboard ders notları
5) Yüksek Enerjili Radyoterapi Cihazları Blackboard ders notları
6) Lineer hızlandırıcı Blackboard ders notları
7) Brakiterapi Blackboard ders notları
8) Bireysel Blok İşlemleri Blackboard ders notları
9) Radyoterapide doz dağılımlarını etkileyen parametreler Blackboard ders notları
10) Radyoterapi uygulamaları ve radyasyondan korunma Blackboard ders notları
11) Radyoterapide tedavi planlama Blackboard ders notları
12) Radyoterapide tedavi planlama Blackboard ders notları
13) Tedavi Planının Uygulanması Blackboard ders notları
14) Genel değerlendirme Blackboard ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blackboard ders notları
Diğer Kaynaklar: -Radyoterapi teknikerleri için klinik radyasyon onkolojisi el kitabı/ Editör : -Ayşe Yıldırım Altınok, Pelin Altınok; Radyoterapide Kısa Kurs
Tedaviler,
-Tanju Berber. Nobel Tıp; 2020; Carroll QB. Radiography in the Digital Age: Physics, Exposure, Radiation Biology. Charles C Thomas; 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to use imaging-related tools and devices within the scope of the radiology, nuclear medicine and radiotherapy units in health institutions, accompanied by a doctor or alone at the basic proficiency level 3
2) To be able to identify problems and take the necessary precautions using the basic safety, maintenance and malfunction information about the medical imaging devices 1
3) To be able to make the necessary examination by minimizing the risks related to radiation and radioactivity used in imaging. 2
4) The ability to use imaging methods in accordance with their indications and to consider the benefit/harm balance 2
5) To be able to make anatomical-pathological correlations in imaging with basic physiology anatomy and diseases knowledge and to guide other colleagues in choosing the appropriate modality 1
6) To be able to explain the use of contrast material in imaging, to recognize the effects and side effects of contrast agents, to take necessary precautions 3
7) To be able to apply the rules related to radiation safety and radiation protection in accordance with the legislation, to make the necessary warnings and to take precautions 2
8) To be able to explain the basic physics rules, mechanisms of action and possible side effects of medical imaging devices 1
9) Being able to follow, research and apply method changes and technological developments related to the field. 1
10) To be able to establish healthy relations with patients, their relatives and other units/unit staff in the health sciences where they will serve as intermediate staff
11) To be able to define and effectively use medical and radiological terminology in the field of health sciences.
12) To be able to communicate in English at a basic level
13) Ability to respect patient rights, privacy and confidentiality 2
14) To be able to perform basic first aid applications until the support of the health team in emergency situations where first aid is required.
15) Being aware of their responsibilities and asking for help in necessary situations 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86