Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Merkezi sinir sistemi, tüm beyin (encephalon) ve bölümleri, santral sinir sisteminin makroskobik yapısı
|
Ders sunumları |
2) |
Beyin (Cerebrum) |
Ders sunumları |
3) |
Bazal ganglionlar (Nuclei basales), Ara beyin (Diencephalon) |
Ders sunumları |
4) |
Limbik sistem, Olfaktor sistem ve Koku yolları |
Ders sunumları |
5) |
Beyin sapı (Truncus encephali) |
Ders sunumları |
6) |
Kranial sinirler ve çekirdekleri (Nervi craniales) |
Ders sunumları |
7) |
Retiküler formasyon (Formatio reticularis) |
Ders sunumları |
8) |
Beyincik (Cerebellum) |
Ders sunumları |
9) |
Omurilik (Medulla spinalis) |
Ders sunumları |
10) |
Duysal ve motor yollar (Afferent ve efferent yollar) |
Ders sunumları |
11) |
Beyin ventrikülleri (Ventriküler sistem) |
Ders sunumları |
12) |
Beyin ve omurilik zarları (Meninges) |
Ders sunumları |
13) |
Otonom sinir sistemi (Vissseral/vejetatif sinir sistemi) |
Ders sunumları |
14) |
Beyin arterleri, Dural venöz sinüsler |
Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW.
|
Diğer Kaynaklar: |
1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
3 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
3 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
3 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
3 |
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
3 |
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
3 |
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
3 |
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
3 |