Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ders kaynaklarının anlatılması |
Gerekli değil |
2) |
Kariyer, kariyer yönetimi, yetenek, yetkinlik kavramlarının açıklanması |
Hazırlanan Sunum Dosyası |
3) |
Öğrencilere eğitimlerine katkı sağlayacak değişim programları hakkında bilgi verilmesi
|
Değişim programlarını içeren sunum dosyası |
4) |
Kişisel iletişimin önemi, resmi yazışma kültürü, sosyal platformların kullanımı
|
Örnek Yazışmalar |
5) |
Sektörün beklentisi, yeni mezun öğrenciler için kariyer fırsatları oluşturabilecek sunum yapılması
|
Sektörel bilgi sunum dosyası |
6) |
Kariyer yolculuğu anlamı, kendini tanıma ve eksik yönlerini belirleyerek tamamlama
|
Gerekli değil |
7) |
Özel ve Kamu kuruluşlarının öğrencilerin kariyer planları üzerindeki etkileri
|
Sektörel Bilgiler |
8) |
Etkili konuşma ve etkili sunum teknikleri hakkında bilgiler verilmesi
|
Etkili konuşma sunumu |
9) |
Özgeçmiş (CV) ve özgelecek hazırlama, kapak yazısı hazırlama workshop
|
Etkili Özgeçmiş Hazırlama |
10) |
Ara sınav ve değerlendirmesi
|
Gerekli değil |
11) |
Mülakat teknikleri ve sınıfta örnek mülakat yapılması
|
Mülakat Teknikleri Sunum |
12) |
Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler için burslar ve sınavlar hakkında bilgi verilmesi
|
Akademik kariyer ve programlar hakkında sunum |
13) |
Girişimcilik konusunda alanında örnek kişilerin tecrubeleri hakkında bilgi aktarımı
|
Girişimcilik sunum |
14) |
Final ve dönem projesi
|
Gerekli değil |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
|
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
|
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
|
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
|
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
|
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
|
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
|
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
|
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
|
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
|
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|